خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان خبر داد:

کاهش ۴ درصدی کارگران معرفی شده به بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۸۱

آمار معرفی شده به بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است / تمام دغدغه تامین اجتماعی حفظ و ثبات اشتغال پایدار است و در این راه از هیچ تلاشی فرو نخواهیم گذاشت.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: تامین اجتماعی وظیفه خدمت رساندن به کارگران و قشر آسیب پذیر جامعه را بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا از گرگان، محمد حیدر نژاد در نشست با کمیته کارگری سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان، ریس کانون بازنشستگان استان و جمعی از فعالان کارگری و نمایندگان کارفرماها برگزار شد، اظهار داشت: برای خدمت رسانی به جامعه کارگری در برخی موارد قانون را دور می زنیم تا بتوانیم از مشکلات این قشر زحمت کش بکاهیم.

حیدر نژاد با اشاره به مشکلات کارخانجات آجر ماشینی در گرگان اظهار داشت: برخی مشکلات کارخانجات که مربوط به تامین اجتماعی بود را با نشست با پیمانکاران برای رفع مشکل پرداخت مطالبات تامین اجتماعی با شرایط پرداخت آسان تصریح و همکاری خارج از ضابطه انجام دادیم.

وی با ابراز خرسندی از کاهش آمار معرفی شده به بیمه بیکاری در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: آمار معرفی شده به بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه تمام شاخص های تامین اجتماعی در استان گلستان مثبت نشان می دهد، افزود: تمام دغدغه تامین اجتماعی حفظ و ثبات اشتغال پایدار است و در این راه از هیچ تلاشی فرو نخواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات شغل های سخت و زیان آور مرتفع شده است ادامه داد: یکی از عمده مشکلات قانون شغل های سخت و زیان آور ۱۰ روز غیبت بوده که با پیگیری های به عمل آمده به ۳۶۵ روز غیبت افزایش پیدا کرد که کمک بزرگی به این کارگران این بخش نموده است.

حیدری نژاد در ادامه تصریح کرد: با نشستی که با پیمانکاران شهرداری برگزار کردیم مشکلات تامین اجتماعی این پیمانکاران را به حداقل رساندیم.

وی از سهل انگاری برخی کار فرماها ابراز ناراحتی کرد و گفت: دو سال فرصت برای بهسازی محیط کسب و کار برای کار های سخت و زیان آور داده شده اما عملا بعد گذشت چندین سال اتفاقی صورت داده نشد که هزینه های سرسام آوری را به کارگران تحمیل کرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان در پایان از شوراهای کارگری خواست تا در کارخانجات فعال تر عمل نمایند تا در حق کارگران در بازنشستگی و تطبیق شغلی ضایع نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز