خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان:

مشکلات پرورش دهندگان ماهی درحوزه رودخانه و تالاب آلاگل رفع نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۷۹

علی رغم این تلاش ها بدلیل مدیریت ضعیف منابع آب دو استان خراسان شمالی و رضوی و مراعات نکردن سهم آب استان گلستان از رودخانه اترک و نیز مشکل خشکسالی های اخیر که امری اجتناب ناپذیر است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان اظهار کرد: سه تن از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات تعدادی از پرورش دهندگان ماهی درحوزه تالاب آلاگل امروز وارد استان شدند.

به گزارش ایلنا از گرگان، " علی مرگدری "، گفت: بدلیل خشکسالی سال های اخیر و کمبود آب درحوزه رودخانه اترک بخش داشلی برون این استان، مشکلاتی متوجه پرورش دهندگان ماهی درحوزه تالاب آلاگل شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکلات مربوط به چند سال قبل است، تصریح کرد: استانداری گلستان و مجموعه دستگاه های مرتبط ازجمله شیلات و امور آب این استان و نیز برخی نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی طی دو سال اخیر تلاش های زیادی برای رفع مشکلات این تولیدکنندگان انجام داده اند.

مرگدری افزود: علی رغم این تلاش ها بدلیل مدیریت ضعیف منابع آب دو استان خراسان شمالی و رضوی و مراعات نکردن سهم آب استان گلستان از رودخانه اترک و نیز مشکل خشکسالی های اخیر که امری اجتناب ناپذیر است، مشکلات پرورش دهندگان ماهی درحوزه این رودخانه و تالاب آلاگل رفع نشده است.

وی همچنین بااشاره به برگزاری چندین نشست درسطح استانی و ملی برای رفع مشکل پرورش دهندگان ماهی دراین استان، خاطر نشان کرد: برغم ارائه برخی پیشنهادات به این تولیدکنندگان از جمله کاهش ظرفیت تولید بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آب و یا تغییر شغل از پرورش ماهی به پرورش میگو در سایت گمیشان، متاسفانه از این پیشنهادات استقبال نکردند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان گفت: درنهایت موضوع مشکلات این تولید کنندگان به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال و امروز ۳ تن از اعضای این کمیسیون به سرپرستی " عمران علی محمدی " به استان گلستان سفر تا ضمن بازدید، از نزدیک درجریان مسائل و مشکلات مطرح شده قرار و برای آن تصمیم گیری کنند.

وی هم چنین، معوقات بانکی برخی از پرورش دهندگان ماهی درحوزه اترک و تالاب آلاگل را از دیگر مشکلات آنان برشمرد و افزود: متاسفانه برخی از این افراد معوقات بانکی دارند و هنوز اقساط تسهیلات اخذ شده درسال های گذشته خود را به بانک ها استرداد نکرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز