خبرگزاری کار ایران

سفیر قزاقستان در دیدار با استاندار گلستان:

حجم مبادلات تجاری دو کشور به سه میلیارد دلار افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۸۳

اﻣﺮﻳﻒ ﺑﻐﺪاد ﻛﻮﻟﺘﺎﺋﻮﻳﭻ " با بیان اینکه ما گلستان را منزل خودمان می دانیم و می خواهیم به شما نزدیک شویم اظهار کرد: در قزاقستان مسیر ریلی مناسب ایجاد شده و به شدت علاقه مندیم حجم مبادلات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

سفیر قزاقستان در ملاقات با استاندار گلستان با اشاره به افتتاح خط آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان گفت: در سال گذشته رقم مبادلات تجاری دو کشور حدود یک میلیارد دلار بوده که با راه اندازی این خط ریلی به سه میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از گرگان " اﻣﺮﻳﻒ ﺑﻐﺪاد ﻛﻮﻟﺘﺎﺋﻮﻳﭻ " با بیان اینکه ما گلستان را منزل خودمان می دانیم و می خواهیم به شما نزدیک شویم اظهار کرد: در قزاقستان مسیر ریلی مناسب ایجاد شده و به شدت علاقه مندیم حجم مبادلات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

وی افزود: البته بر این اعتقادیم که افتتاح این خط آهن نه تنها برای سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان اهمیت دارد بلکه کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس، پاکستان و هندوستان نیز از آن بهره لازم را خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: از طرف ایرانی می خواهیم پیگیری های لازم جهت ایجاد ترمینال تبادلات اقتصادی و همچنین ایجاد منطقه آزاد تجاری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: جمهوری قزاقستان با توجه به هزینه های انجام شده جهت احداثاین خط آهن تنها به امروز نگاه نمی کند بلکه افق آینده را مدنظر قرار داده است که بتواند حجم مبادلات را افزایش دهد.

لازم به ذکر است؛ کریدور شرق دریای خزر در آینده ای نزدیک با حضور دکتر حسن روحانی، قربان قلی محمد اف و نور سلطان نظر بایف، رؤسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح خواهد شد.

این خط آهن از شهر «اوزن» در قزاقستان تا «قزل قایا» در مرز قزاقستان و ترکمنستان و از آن نقطه تا شهر «برکت» در ترکمنستان و از «برکت» تا «اترک» و «اینچه برون» در مرز ایران و ترکمنستان و از «اینچه برون» تا شهر «گرگان» در استان گلستان ساخته شده و آماده بهره برداری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز