خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان خبرداد؛

منطقه ویزه اقتصادی گلستان آماده پذیرش سرمایه‌گذاری صنعتی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۲۶

منطقه ویژه اقتصادی یک هزار هکتار است که تاکنون ۲۵۰ هکتار آن برای ارایه به سرمایه‌گذاران آماده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: مقدمات واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی اترک به سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

به گزارش ایلنا از گرگان، رحمن محمدزاده در نشست با خبرنگاران استان افزود: منطقه ویژه اقتصادی یک هزار هکتار است که تاکنون ۲۵۰ هکتار آن برای ارایه به سرمایه‌گذاران آماده شده است.

به گفته وی، محدوده این منطقه ویژه اقتصادی قابلیت توسعه تا دو برابر را دارد و بیشتر صنایع بزرگ و مادر در آن راه‌اندازی خواهد شد.

محمدزاده، با یادآوری این که عملیات انجام زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اترک درحال انجام است، افزود: در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، ۲۰ درصد قیمت بصورت نقدی و بقیه در قالب ۱۰ قسط ۳ ماهه دریافت خواهد شد.

وی درباره مشوقات و تخفیفات درنظر گرفته شده برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی گفت: از سوی دیگر در صورتی که واحد تولیدی تا ۵ قسط اول(۱۵ ماهه) به بهره‌برداری برسد، بقیه قیمت زمین بخشیده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان تصریح کرد: اکنون همه مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی استان گلستان ۲ هزارو ۴۰ هکتار است که یک هزار و ۷۳ هکتار آن برای استقرار واحدهای صنعتی واگذار و در ۷۶۶ هکتار آن صنایع مستقر شده‌اند.

به گفته محمد زاده، حدود یک هزار هکتار از مجموع اراضی شهرک‌های صنعتی گلستان متعلق به منطقه ویژه اقتصادی اترک این استان است.

محمدزاده، هرگونه توسعه در بخش صنعت و اقتصاد را نیازمند تعامل و همکاری و وحدت رویه بین دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: این تعامل و وحدت رویه دراستان گلستان درحد مطلوب وجود دارد.

وی درباره مشکل سرمایه درگردش واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: رفع این مشکل در اختیار مجموعه صنعت، معدن و تجارت است که پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد، اما شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در بحثنوسازی و تجهیز واحدهای صنعتی اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان افزود: امسال ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان برای نوسازی و تجهیز واحد خود اعلام آمادگی کردند که تاکنون به ۱۲ واحد بین ۳ تا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی، پارسال نیز به چهار واحد تولیدی گلستان از منابع بانکی خارج از استان هر کدام ده میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان درباره استفاده از خوشه‌های صنعتی در استان، گفت: برای استان گلستان ۳ خوشه صنعتی در بخش خوراک دام، فرش و لبنیات پیش بینی شده که خوشه خوراک دام اجرایی شده است.

محمدزاده با بیان اینکه کار مطالعات دو خوشه دیگر در حال انجام است، افزود: ایجاد باور جمعی در واحدهای تولیدی، تامین مواد اولیه و صادرات، کارکردهای اصلی خوشه‌های صنعتی است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترک، با هدف توسعه طرح‌های صنعتی در کشور و نیاز منطقه گلستان و بمنظور کمک به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در مرداد ۸۴ به تصویب رسیده است.

موقعیت مکانی این منطقه اقتصادی در شمال استان گلستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز