خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

رسانه ها نقش زیادی در کاهش پیشگیری از جرم دارند.

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۲۴

رسانه می‌توانند با عملکرد درست و صحیح به این بخش کمک کنند در غیر این صورت رفتار اشتباه رسانه جرم زا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه، خبر رسانی و تحلیل درست اخبار است، گفت: رسانه‌ها نقش زیادی در کاهش و پیشگیری از جرم دارند به شرطی که بر اساس الگوی درست خود قدم بردارند.

به گزارش ایلنا از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در کمیته هم اندیشی پیشگیری از جرم با کارکرد هنر و رسانه، با تأکید بر نقش رسانه‌ها در حوزه پیشگیری از جرم گفت: رسانه می‌توانند با عملکرد درست و صحیح به این بخش کمک کنند در غیر این صورت رفتار اشتباه رسانه جرم زا خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در این بخش فاصله زیادی داریم، تعدادی رسانه بی‌هویت که نه به کار رسانه‌ای حرفه‌ای اشراف دارند و نه تعهدی در این حوزه دارند فعالیت می‌کنند که این خود یک نوع آسیب است.

وی با بیان اینکه این گونه رفتار رسانه‌ای در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، افزود: رفتار صحیح رسانه‌ای باید منجر به افزایش آگاهی مخاطبان شود و در حوزه پیشگیری هم می‌توان با رفتار درست به کاهش جرایم کمک کرد.

فضیلت ضمن تاکید مجدد بر این موضوع که خبر رسانی مغرضانه، جرم زا خواهد بود، اضافه کرد: موضوع مهم دیگر در بخش اصلاع رسانی رسانه‌ها بمباران خبری است که این اتفاق یک خود آسیب زیرا اجازه فکر کردن و تحلیل کردن را به مخاطب نمی‌دهد و مانع از اندیشیدن می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آسیب دیگر بخش رسانه را گنجاندن گرایش‌های سیاسی و غرض ورزی‌های سیاسی در انتقال اخبار دانست و افزود: کاهش جرایم یک فرایند سیستمانیک است و باید برای همه دستگاه‌ها مساله باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شاخص اهمیت دادن به حضور در این گونه جلسات در بررسی عملکرد مدیران توسط اداره کل ارزیابی گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال و پاسخ‌های منفی غیر کار‌شناسانه برخی ادارت خود موجب بروز برخی جرایم می‌شود.

وی ادامه داد: هنر هم ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید با سوژه فرهنگی در این بخش آثار ارزشمندی تولید شود.

فضیلت در ادامه به ظرفیت مطبوعات در استان اشاره کرد و با بیان اینکه مطبوعات در استان زمین گیر شده‌اند، ادامه داد: ابتدا باید طی یک عملیات ابتدا نشریات و مطبوعات را احیا کرد و سپس برای آن‌ها در این بخش برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام فضلیت بیان کرد: البته در بخش رسانه‌ها خبرگزاری‌ها به دلیل حمایت‌هایی که از بالادست می‌شوند و این انتظار وجود دارد که با حمایت نرم افزاری واحد پیشگیری از جرم در این حوزه حضور پررنگتری داشته باشند.

در ادامه این نشست، الله قلی نظری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان هم با تأکید بر ظرفیت و امکانات هنر برای نقش آفرینی در عرصه پیشگیری، گفت: برای به کار گیری این ظرفیت باید هنرمندان را تشویق کرد اما باید توجه داشت حوزه هنر آسیب‌هایی هم دارد که نیاز است پیش ورود به این بخش برای حل آن‌ها راهکاری‌هایی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: عدم اطلاع رسانی مناسب و همکاری نکردن برخی سازمان در معرفی برنامه‌های هنری باعثشده تا اقشار کمتری از جامعه از این برنامه‌ها مطلع شوند و همین امر تاثیر برنامه‌های هنری را کاهش داده و باعثشده مخاطبان کمتری داشته باشند.

نظری با بیان اینکه نمی‌توان کارهای سفارشی را برای همه هنرمندان در نظر گرفت پیشنهاد داد با همکاری دستگاه‌ها جشنواره‌هایی در حوزه پیشگیری برگزار شود تا تشویقی برای حضور هنرمندان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز