خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی:

شیلات می‌تواند موجب رشد صادرات غیرنفتی شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۱۶

از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقاء جایگاه شیلات باید استفاده کرد. زیرا شیلات می‌تواند موجب رشد صادرات غیرنفتی شود و ارز آوری زیادی برای کشور داشته باشد.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان از اجرای طرح‌های بزرگ شیلاتی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از گرگان، نظری مهر، صبح امروز در سومین نشست ستاد راهبردی شیلات استان گفت: مصوبات ستاد راهبردی شیلات باید در جهت توسعه هرچه بیشتر استان و کشور باشد.

به گفته وی، با توجه به خشکسالی موجود در کشور شیلات باید برنامه جامعی برای احیای آبزی پروری، حفظ رودخانه‌ها و خلیج گرگان داشته باشد و ستاد راهبری شیلات می‌تواند در این زمینه نقش موثری ایفا کند.

نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت ارتقاء جایگاه شیلات باید استفاده کرد، گفت: شیلات می‌توا ند موجب رشد صادرات غیرنفتی شود و ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد.

در ابتدای این نشست «سید جواد قدس علوی»، مدیرکل شیلات گلستان، نیز افزود: خانواده شیلات مجموعه بزرگی است و در حال حاضر بستر مناسبی برای فعالیت در این زمینه در استان فراهم شده است.

به گفته وی، ظرفیت‌های قابل توجهی در شیلات وجود دارد که قرار است ستاد ر اهبردی شیلات این ظرفیت‌ها را شناسایی و با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های موجود را به فعالیت رساند.

قدس علوی تصریح کرد: مسائل و مشکلات موجود در شیلات در چهار کارگروه تخصصی زیرمجموعه این ستاد حل و فصل می‌شود.

وی گفت: کارگروه تخصصی صید، بازسازی و حفاظت از آبزیان دریایی، کارگروه حفظ، بازسازی و حفاظت از ماهیان خاویاری، کارگروه میگو و آبزیان آب شور و کارگروه ماهیان گرمابی، سردآبی و زینتی در این ستاد تلاش می‌کنند تا شیلات به جایگاه واقعی خود در سطح استان و کشور برسد.

در ستاد راهبردی شیلات گلستان، علاوه بر شیلات، امور ماهیان خاویاری، مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی، دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی عضو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز