خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان:

برعکس ظاهری که استان گلستان دارد از کمبود آب رنج می‌بریم

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۱۱

ما در استان کارخانه تولید کود ارگانیک داریم اما نتوانستیم از حداقل ۵۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت خود یک درصد سطح کشت را با این کود انجام دهیم / بیماری های بسیار گسترده ای در حوزه جنگل داریم و درحدود ۴۰۰ هزار هکتار جنگلی که در گلستان داریم اما به ازای هر هزار هکتار یک کارشناس هم نداریم

اولین کارگاه مشورتی ذی‌نفعان مجموعه تالاب‌های بین‌المللی گلستان با حضور معاون برنامه ریزی استاندار برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون برنامه ریزی استاندار گلستان در این کارگاه آموزشی گفت: به دلیل استفاده بیش از حد کود و سموم چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ کمیت نه تنها آب‌های ما آلوده شده است بلکه خاک ما هم در حال آلوده شدن است و من نگران سلامتی محصولات و تولیدات کشاورزی گلستان هستم.

" علی مرگدری " افزود: در حوزه محیط زیست، گلستان شرایط شکننده ای را شاهد است. سفره های آب زیر زمینی آلوده است و برداشت های زیاد و بیش از حد مجازی از این سفره ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ما در استان کارخانه تولید کود ارگانیک داریم اما نتوانستیم از حداقل ۵۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت خود یک درصد سطح کشت را با این کود انجام دهیم.

مرگدری خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی باید در زمینه استفاده از این کود ها تلاش کند و محیط زیست هم برنامه ریزی موثر تر و جدی تری در این خصوص انجام دهد.

سعی می کنیم فاضلاب شهری را اجرا کنیم

وی با بیان این که دریای خزر هم دچار آلودگی است، افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی نباید مساله‌ای به نام فاضلاب به معنایی که محیط را آلوده کند وجود داشته باشد.

مرگدری افزود: به روش های مختلف سعی می کنیم مساله فاضلاب شهری با اولویت ویژه اجرا شود تا فاضلاب‌ها محیط و سفره‌های آب زیر زمینی را آلوده نکند.

وی گفت: برعکس ظاهری که استان گلستان و نامی که دارد از کمبود آب رنج می بریم و بیماری های بسیار گسترده ای در حوزه جنگل داریم و در حدود ۴۰۰ هزار هکتار جنگلی که در گلستان داریم اما به ازای هر هزار هکتار یک کارشناس هم نداریم.

کارگاه مشورتی در خصوص مدیریت تالاب ها یک تدبیر است

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: با تدبیر و برنامه ریزی این کارگاه آموزشی را در مسیر سریع تر، صحیح تر و منطقی‌تر هدایت و مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه مشورتی از نگاه من یک تدبیر است و باید به دنبال چاره اندیشی باشم تا بتوانیم برنامه مدیریتی بهتری تدوین کنیم.

وی افزود: با تعامل، همکاری و هم افزایی می توانیم اثر بخشی بهتری با منابع محدود و امکاناتی که داریم مدیریت بهتری داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: باید وضع موجود محیط زیست را تحلیل کنیم و براساس شناخت برنامه های خود را تدوین و تدارک ببینیم.

مرگدری با بیان این که به منافع آنی توجه نداریم و نسبت به آیندگان مسئولیم، گفت: در بحثبرنامه ریزی و توسعه بر ۴ رکن مبانی توسعه اعتقاد داریم به طوری که توسعه استراتژیک و همه جانبه و پایدار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز