خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مرکز گلستان خبر داد:

کمک به آزادی ۳۶ نفر از زندانیان در سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۰۵

در سال ۹۲ با تلاش و پیگیری های خوب انجام گرفته از سوی انجمن و با کمک خیرین، تعداد ۳۶ نفر از زندانیان جرائم مالی و بدهکاران دیه که در زندان بسر می بردند و قادر به پرداخت نبودند، از بند رهایی یافته و به کانون گرم خانواده خویش بازگرشتند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان گلستان از اختصاص ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به زندانیان و خانواده آنان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از گرگان " عباس پوریانی " در جلسه انجمن حمایت از زندانیان سال۹۳ که در سالن اجتماعات دادسرای مرکز استان برگزارشد، با قدردانی از تلاش همه اعضای این انجمن و خیرین در امر بهبود وضعیت زندانیان و خانواده آنان گفت: اعضا بر اساس اساسنامه این انجمن در طول سال با خدمت خالصانه و بدون هیچ گونه چشم داشتی فعالیت می کنند که امیدواریم باقیات و صالحاتی برای آنان باشد و در پرونده اعمالشان ثبت و درج شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان افزود: به منظور خدمت رسانی به خانواده مددجویان، ستادی با عنوان ستاد دیه تشکیل شده است که هدف آن کمک به آن دسته از محکومین مالی است که ناخواسته و بر اثر حادثه ای چون تصادف در زندان به سر می برند و قادر به پرداخت دیه نیستند، این ستاد در مسیر حمایت از این دست از محکومین دیه و به منظور جبران کاستی های آنان تشکیل شده است که تاکنون توانسته است کمک های قابل توجهی در پرداخت دیه و آزادی زندانیان نماید.

پوریانی اقدامات مثبت و ارزنده این انجمن در سال ۹۲ را اینگونه توصیف کرد: در سال گذشته با تلاش و پیگیری های خوب انجام گرفته از سوی انجمن و با کمک خیرین، تعداد ۳۶ نفر از زندانیان جرائم مالی و بدهکاران دیه که در زندان بسر می بردند و قادر به پرداخت نبودند، از بند رهایی یافته و به کانون گرم خانواده خویش بازگرشتند.

وی به ثبت رساندن این سازمان مردم نهاد، در سامانه ثبت اسناد کشور را از دیگر اقدامات مهم انجمن دانست و گفت: در سال گذشته این اقدام به همت اعضای انجمن صورت پذیرفت که منجر به سازمان یافته تر شدن فعالیت های این نهاد مردمی شد.

پوریانی کمک مالی به ارزش ۵۹۰ میلیون ریال به ۵۲۰ نفر از خانواده های زندانیان در عید نوروز را از دیگر فعالیت های این انجمن عنوان کرد و افزود: به لطف خداوند توانسته ایم در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن درآمد بیشتری داشته و کمک های بهتر و مطلوبتری را به مراجعه کنندگان و نیازمندان برسانیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مرکز گلستان تعداد خیرین در سال گذشته را ۴۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: کمک های مالی اشخاص حقیقی و حقوقی به این انجمن در سال ۹۲ بالغ بر ۴میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال بوده که از این مقدار ۳میلیارد و۷۰۰میلیون ریال آن را صرف امورات خیر مددجویان و خانواده های آنان شده است.

دادستان مرکز استان گلستان بیان داشت: کمک های دیگری از جمله پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان مددجویان بی بضاعت در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل سالن ملاقات و مددکاری زندان مرکزی، کمک های نقدی و غیر نقدی در زمینه فرهنگی به کانون اصلاح تربیت و مراکز مراقبت بعد از خروج، کمک به بهداشت و درمان مددجویان و… از دیگر اقدماتی است که در سال گذشته توسط این انجمن صورت پذیرفته است.

پوریانی اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان، از جمله انجمن های برتر کشور در راستای اهداف و وظایفی است که بر عهده دارد و دارای عملکرد مثبت و قابل توجهی می باشد.

وی همچنین بنیاد تعاون گلستان را زیرمجموعه سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور دانست و یادآور شد این بنیاد به عنوان یک مجموعه اقتصادی فعالیت می کند که سود حاصل از این فعالیت ها نیز برای مددجویان و خانواده آنان در نظر گرفته می شود.

دادستان مرکز استان حضور علما و روحانیون در مجموعه فعالیت های خداپسندانه را بسیار ارزنده توصیف کرد و افزود: درس آموزی از علمایی چون حضرت آیت الله میبدی در این گونه جلسات که نیاز به هدایت و مشورت دینی و معنوی آنان در بهبود فعالیتهای انجمن ضروری بنظر می رسد، بسیار مفید و سازنده است و همیشه تلاش ما بر این باید باشد تا از محضر مبارک این مردان خدا به نحو احسن در مسیر تعالی انسانی و پیشبرد فعالیت های اجتماعی استفاده نماییم.

وی بازسازی شخصیت زندانیان، مساعدت در بهبود وضعیت بهداشت روانی و جسمی، فعالیت های ورزشی را از دیگر اهداف این انجمن برشمرد و گفت: درآمدهای حاصل از تاکسی تلفنی، دستگاه کپی، اجاره بهایی که از عریضه نویس ها دریافت می گردد، جملگی صرف تأمین بخشی از نیازهای مالی تعدادی از خانواده های مددجویان می شود که کافی نیست.

پوریانی افزود: آنچه ما به دنبال آن هستیم، دستیابی به درآمد پایدار به صورت ماهانه برای انجمن است که کفاف امورات روزانه را بطور مستمر تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علی رغم فعالیت های مثبت و پیشرو در این انجمن متأسفانه با کمبود منابع مالی در جهت بهبود وضعیت رسیدگی بهتر به زندانیان و خانواده آنان مواجهه هستیم که امیدواریم با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و اطلاع رسانی مطلوب در سطح جامعه بتوانیم در جذب کمک های مردمی از سوی خیرین این کمبودها جبران شود.

دادستان مرکز استان ادامه داد: خوشبختانه در امر تأمین منابع مالی افراد خیر با انگیزه ای هستند که انجمن حمایت از زندانیان را در امر تأمین نیازهای مددجویان و خانواده آنان بطور مستمر کمک و یاری می رسانند که مطمئنا اجر و مزد خود را از خداوند دریافت خواهند کرد و ارزش کار آنان در پیشگاه پروردگار محفوظ است.

وی در پایان تصریح کرد: این توفیق الهی است که خداوند به این انسان های خیر عطا کرده است که در امر دستگیری از همنوعان خویش پیشگام باشند و کمک و یاری رساندن به یکدیگر، سنت حسنه ای است که در دین مبین اسلام نیز بر آن تأکید فراوانی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز