خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرائی خانه کارگر استان گلستان:

بخش درمان سازمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۸۹

تامین اجتماعی در سال های گذشته تحت الشعاع برخی سیاسی کاری ها شده و در این رهگذر ضربات زیادی به بدنه تامین اجتماعی وارد شده است / کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس اجازه نخواهند داد تا با تفسیرهای شخصی از قوانین، اداره معاونت درمان این سازمان را به وزارت بهداشت واگذار کنند.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان گلستان با بیان اینکه کارگران صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: در چند سال اخیر بارها نمایندگان مجلس و مدیران دولتی به نام ساماندهی بیمه‌های اجتماعی و درمانی برای تصاحب صندوق و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی نقشه کشیده‌اند.

به گزارش ایلنا " هادی رضازاده " شامگاه روز گذشته شنبه ۳۰ فروردین در دیدار تشکلات کارگری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان گلستان اظهار داشت: هرچند تنوع صندوق‌های بیمه های اجتماعی و درمانی باعثنابسامانی و درهم ریختگی نظام سلامت کشور شده است اما در این میان عده‌ای از مقامات اجرایی و قانون‌نویسان کشور با نگاهی ابزاری درصدد هستند تا از آشفتگی نظام سلامت کشور برای تامین منابع مالی پزشکان استفاده کنند.

وی با انتقاد از روند نظارتی و قیمت گذاری خدمات پزشکی در دولت افزود: تلاش برای تصرف معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی در بدنه دولت در حالی است که به دلیل ضعف مدیریت بخش از بدنه دولت، هیچ نظارتی بر روند قیمت گذاری خدمات پزشکی وجود ندارد و در تمامی سالیان گذشته تعرفه‌های پزشکی بدون نظر گرفتن حقوق شهروندان و به نفع پزشکان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی خط قرمز جامعه کارگری محسوب می‌شود، ادامه داد: تامین اجتماعی در سالیان گذشته ملعبه دست سیاسیون شده است و در این راه ضربات زیادی به بدنه تامین اجتماعی وارد شده است.

این فعال کارگری تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی سازمان تامین اجتماعی، فعالیت صندوق درمانی این سازمان در کنار سایر بخش‌های بیمه‌ای این سازمان از محل پس انداز مستمر بخشی از حقوق کارگران آغاز شده است بطوری که به اعبتار همین منابع مالی دولت‌های وقت بعدها به تدریج سایر گروه های اجتماعی را نیز تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار دادند.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان گلستان از عدم همکاری دولت با بخش درمان تامین اجتماعی گلایه کرد و گفت: باوجود آنکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هر سال بابت تامین سلامت شهروندان مبالغ قابل توجهی بودجه دولتی دریافت می‌کند اما تاکنون نه تنها یک ریال به صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی کمک نکرده‌ است بلکه امروز به مدد گروهی از نمایندگان مجلس درصدد ادعای مالکیت منابع و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی را دارد.

وی بیان داشت: با وجود اصراری که مدافعان جداسازی معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی بر واگذاری مسئولیت این بخش به وزارت بهداشت دارند، در قوانین مرتبط با تغییر ساختارهای صندوق های بیمه‌های اجتماعی بر حفظ ساختار مدیریتی و منابع مالی سازمان تامین اجتماعی تاکید شده است.

رضازاده با ابراز نگرانی از عدم توجه به سرنوشت کارگران در این گونه طرح ها گفت: متاسفانه باید گفت برخی از نمایدگان مجلس و مدیران ارشد وزارت بهداشت تصور می‌کنند که انتقال معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز مانند تعیین مزد می باشد که هر ساله بر خلاف ماده ۴۱ قانون کار،(که به صراحت می گوید: حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی اعلام می شود) می شود جامعه کارگری را قانع کرد.

وی در پایان تصریح کرد: واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی به دولت اشتباهی بسیارخطرناک است و کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس اجازه نخواهند داد تا با تفسیرهای شخصی از قوانین، اداره معاونت درمان این سازمان را به وزارت بهداشت واگذار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز