خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت آب‎وفاضلاب شهری گلستان:

نیاز آبی استان گلستان ۳ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۹۵

گلستان علارقم داشتن یک پوشش سرسبز و زیبا به ازای هر نفر ۱۵۰۰ متر مکعب سرانه آبی دارد و این یعنی ما در آستانه بحران هستیم.

ایلنا: سرپرست شرکت آب ‎‎و فاضلاب شهری گلستان گفت: ظرفیت آبی گلستان ۲ هزار و ۴۸۵ میلیون متر مکعب است.

به گزارش ایلنا از گرگان، سید منصور هاشمی اظهار داشت: استان گلستان تقریبا با ۲۱ هزار کیلومتر وسعت یکی از استان‎های شمالی کشور است که از سطح شمال هم مرز با جمهوری ترکمنستان از شرق به خراسان شمالی، از غرب با دریاچه مازندران، و از قسمت جنوب نیز به استان سمنان متصل است.

وی با اشاره به اینکه این استان داری سه اقلیم متفاوت گرم، معتدل و سرد است، اذعان کرد: در این گلستان بخش‎های را به صورت کویر، و بخشی را هم به صورت پوشش کاملا جنگلی دیده می‌‎شود و در بخش غرب استان نیز شاهد وجود دریا هستید.

وی متوسط بارندگی استان را در سال ۴۵۰میلی‌متر دانست و افزود: شاید از منظر عوام و جوامع متخصص این بارندگی برای استان مناسب باشد ولی پراکنش این بارندگی‎‌ها خوب نیست و گلستان با مشکل کم آبی مواجه است.

سرپرست شرکت آب‎وفاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه پتانسیل و ظرفیت آبی استان ۲ هزار و ۴۸۵ میلیون متر مکعب است، خاطرنشان کرد: جمعیت استان تقریبا یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر است و اگر این پتانسیل با این سرانه را جمع و تقسیم کنیم چیزی در حدود ۱۵۰۰ متر مکعب به ازای هر نفر گلستانی است.

سید منصور هاشمی افزود: گلستان علارقم داشتن یک پوشش سرسبز و زیبا به ازای هر نفر ۱۵۰۰ متر مکعب سرانه آبی دارد و این یعنی ما در آستانه بحران هستیم.

وی ابراز داشت: این پوشش شبیه سیمای یک انسان سالم ولی از درون بیمار و واقعا یک مشکل جدی است و برای همه در نگاه اول این گمان وجود دارد که این استان مشکلی ندارد.

وی متذکر شد: استان گلستان قطب کشاورزی است و همچنین یک استان مهاجر پذیر به شمار می‌‎آِید و رشد جمعیت در این استان بالاخص در شهر گرگان یک رشد غیر متعارف است.

هاشمی تاکید کرد: این روند رشد جمعیت و پتانسیل کشاورزی و این جذابیت ظاهری عرصه خدمات رسانی وزارت نیرو را تنگ کرده است.

وی یادآور شد: توان تولید آب استان ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است و نیاز آبی در پیک مصرف ۳ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه است و این یعنی چیزی حدود ۵۰۰ لیتر کمبود آب داریم و بیشتر این حجم مربوط به ابر شهر استان یعنی شهر گرگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز