خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

آغاز پاییز سرد با کاهش ۱۰ درجه‎ای دما در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۸۵

از روز چهارشنبه هفته جاری با نفوذ یک سامانه بارشی در گلستان افزایش ابر، بارندگی توأم با رگبار و رعدوبرق در استان محتمل خواهد بود.

ایلنا: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از آغاز پاییز سرد با کاهش ۱۰ درجه‎ای دما در گلستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از گرگان، قاسم سمیعی اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته جاری با نفوذ یک سامانه بارشی در گلستان افزایش ابر، بارندگی توأم با رگبار و رعدوبرق در استان محتمل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت تا پایان روز پنج‌شنبه وزش شدید باد و مواج شدن دریا نیز روی خواهد داد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: این وضعیت ناپایدار جوی تا روز جمعه ادامه خواهد یافت و سپس این سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

سمیعی خاطرنشان کرد: انتظار می‌‎رود با خروج سامانه بارشی از روز جمعه هوای استان به شرایط عادی و ثابت ماندن دما بازگردد.

وی با اشاره به تغییرات جوی و تأثیر آن بر حریق جنگل‎های استان ادامه داد: امیدواریم با بارش باران در این هفته، شرایط جنگل‎های استان نیز رو به افزایش رطوبت و کاهش احتمال آتش‎سوزی سوق داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: متأسفانه نباریدن باران و تداوم خشکسالی‎ موجب آسیب‎پذیر شدن جنگل طی شهریورماه سال جاری شده است.

سمیعی ادامه داد: طبق گزارش‎‌ها اکنون جنگل‎های استان در شرایط خوبی قرار دارند و هیچگونه حریقی نیز گزارش نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت پارک ملی گلستان هنوز نیرو‌ها در این منطقه حضور دارند و با استقرار نیرو‌ها در این منطقه برنامه حفاظت از این جنگل‎ و منابع طبیعی برای جلوگیری از حریق احتمالی به شکل پیوسته انجام می‌‎پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادثاحتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمام دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادثاحتمالی تأکید می‌شود.

سمیعی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادثنشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز