خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مطرح کرد:

برخی بانک‌ها واسطه‌گری می‌کنند/ بانک‌ها باید پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۹۰

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از عملکرد بانک‌ها انتقاد و اظهارداشت: رسالت برخی از بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد واسطه گری شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "جبار کیانی" در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حالیکه برخی از بانک‌ها منابع دارند اما نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات مناسبی انجام نمی دهند.

وی اجرای یک برنامه مدون در راستای بررسی ارائه تسهیلات رونق تولید، نحوه مصرف و بکارگیری برای تولید و اشتغال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:‌ در حوزه بازپرداخت‌ها هم متاسفانه بازپرداخت نشدن، حرکت ارائه تسهیلات را کند کرده است.

این فعال اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده سبب رونق تولید می‌شود، تصریح کرد: اگر آمار بازگرداندن واحدها به چرخه تولید محقق شده باشد، باید اشتغال زایی بالا در استان را شاهد باشیم و حرکت هدفمند در ارائه تسهیلات ضروری است.

کیانی بر رفع مطالبات اقتصادی مردم با تحقق تولید و اشتغال تاکید کرد و خواستار تلاش بیشتر برای دستیابی به توسعه شد.

از 34 واحد تولیدی تنها به سه واحد تسهیلات پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست هم گفت: در راستای بازسازی و نوسازی  واحدهای تولیدی، ۳۴ واحد با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

داریوش دیودیده افزود: از این تعداد تنها به سه مورد تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی گفت: در مجموع ۷۰ واحد متقاضی بازسازی و نوسازی ثبت نام کرده اند و افزایش سرعت ارائه تسهیلات برای تحقق هدفگذاری ها ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نام واحد های متقاضی تسهیلات در حوزه رونق گردشگری خبر داد و اظهارداشت: در همین راستا اقدامات لازم برای انجام مراحل ثبت نام به مانند حوزه تسهیلات رونق تولید انجام و تحقق توسعه گردشگری استان در این راستا دیده شده است.

بانک ها باید پاسخگو باشند

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: در راستای دریافت تسهیلات رونق در بخش کشاورزی این استان، ۴۱۳ ثبت نام انجام شده که از این تعداد ۲۰۷ مورد به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان توسط کارگروه تایید شده است.

" جعفر گوهرگانی " افزود: با معرفی ۱۷۵ مورد متقاضی تسهیلات به بانک‌ها تنها قریب به ۱۰ درصد پرداخت انجام شده که فعالیت بهتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ضروری است.

وی گفت: بانک‌ها باید در این حوزه پاسخگو باشند و اقدامات لازم را برای تحقق ارائه تسهیلات رونق در بخش کشاورزی انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز