خبرگزاری کار ایران

سرقت پایه ها و شبکه های برق در برخی از روستاهای بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۰۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از قطع پایه های چوبی برق و سرقت شبکه های آن در برخی از روستاهای شهرستان بویراحمد اظهار تاسف کرد و این اقدام را یک پدیده " شوم " خواند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ،" داود راهزادی " در بازدید از شبکه برقرسانی به روستاهای " کلاغ خورده علیا و سفلی سیلاب کلوار بویراحمد " گفت: متاسفانه افراد ناشناسی بدلیل وجود برخی معارضات محلی اقدام به بریدن و قطع 9 اصله پایه چوبی فشار ضعیف برق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل سخت گذر بودن و پراکندگی اغلب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد کار برقرسانی به روستاها بسیار سخت و طاقت فرسا است، اظهارداشت: کار برقرسانی و تامین برق پایدار زمانی سخت تر می شود که شاهد چنین پدیده " شوم " و "‌نامیمونی " باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ در روستاهای " کلاغ خورده علیا و سفلی سیلاب کلوار بویراحمد " متاسفانه به دلیل وجود معارضات محلی علاوه بر بریدن و قطع 9 اصله پایه فشار ضعیف برق بوده ایم متاسفانه سرقت شبکه های برق به طول حدود یک کیلومتر نیز انجام گرفته است.

راهزادی با اشاره به تلاش های صورت گرفته همکاران خود در مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای تامین برق پایدار این روستاها، خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه بدلیل وجود همین معارضات محلی و سخت گذر بودن روستاها، احداث دوباره شبکه ها زمان بر خواهد بود.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را برای پایدار نمودن شبکه های برق در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده و می دهیم اما وقتی شبکه های برق در منطقه ای کوهستانی و دورافتاده به سرقت برود و پایه های برق آن توسط افراد ناشناس قطع و بریده شود بطورحتم تا زمان احداث شبکه دوم نیازمند زمان بیشتری هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتباری معادل یک میلیارد ریال برای احداث شبکه های دوم برق در روستاهای " کلاغ خورده سفلی و علیا سیلاب کلوار "،" روستاهای دره بید و چهارانجک جوکار مارگون بویراحمد بدلیل قطع و سرقت پایه های برق و شبکه های آن خبرداد.

راهزادی گفت: متاسفانه در روستاهای " دره بید و چهارانجک جوکار بخش مارگون شهرستان بویراحمد " هم شبکه های برق فشار ضعیف آن به طول بیش از هزار و 500 متر به سرقت رفته است.

وی افزود: در روستای " دره بید جوکار " حدود 500 متر و در روستای " چهارانجک جوکار " بخش مارگون شهرستان بویراحمد حدود 900 متر شبکه فشار ضعیف به سرقت رفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکیدبراینکه تمامی روستاهای عنوان اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار هستند، اظهارداشت: کار طراحی و تامین اعتبار موردنیاز برای احداث دوم شبکه های برق این روستاها اکنون انجام گرفته است.

راهزادی گفت: یک میلیارد ریال معادل 100 میلیون تومان برای احداث دوم شبکه های برق روستاهای عنوان شده تخصیص یافته و همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد شبکه های جدید را بزودی احداث می کنند.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین برق این روستاها در همان روزهای اول صورت گرفت.

وی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست در صورت هرگونه اختلاف اجتماعی از تخریب مولفه های زیرساختی مانند برق خودداری کنند.

راهزادی گفت: پیگیری انتظامی و قضائیی برای شناسایی و دستگیری سارقان پایه ها و شبکه های برق این روستاها اکنون در دستورکار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، روستاهای " دره بید و چهارانجک جوکار بخش مارگون " حدود 100 کیلومتر و روستاهای " کلاغ خورده سفلی و علیا " در دهستان " سیلاب کلوار بویراحمد ‌" نیز با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 150 کیلومتر فاصله دارد.

حدود 30 مشترک برق در روستاهای عنوان شده وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز