خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

واگذاری 71 نیروگاه خورشیدی به روستانشینان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۰۴۵

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 71 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی روستایی به روستانشینان این استان در دوساله اخیر و برای اولین بار خبرداد.

به‌گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط‌عمومی شرکت‌توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد،"داود راهزادی" در حاشیه بازدید از واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان" نده بخش لوداب " شهرستان بویراحمد این استان گفت: در سال های 95 و 96 برای اولین بار 71 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی روستایی به روستانشینانی که در مناطق بسیار سخت گذر و کوهستانی قراردارند واگذار شد.

وی با تشریح چگونگی واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی واگذارشده به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: این نیروگاه‌ها به روستانشینانی واگذار شده که اغلب حتی فاقد راه ارتباطی مناسب بوده و انتقال این نیروگاه‌ها با چارپایان انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال 95 و برای اولین بار توانستیم 29 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به برخی از روستاهای این استان بطور رایگان واگذار و اکنون این روستانشینان از نعمت برق برخوردار هستند.

راهزادی، تعداد نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی واگذار شده به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری را 42 نیروگاه در روستاهای شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ، باشت و بویراحمد عنوان کرد.

وی گفت: از 42 نیروگاه واگذاری شده در سالجاری، 24 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان " سرتنگ لیراب دیشموک "، " 12 نیروگاه به روستای " تیمج شاه نشین بهمئی" ، چهار نیروگاه به روستای " نده لوداب " بویراحمد و 2 نیروگاه به روستای " پهزیر باشت " واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قیمت ریالی هر نیروگاه معادل 200 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: تمامی این نیروگاه‌ها بصورت رایگان در اختیار روستانشینان این استان واگذار شد.

راهزادی افزود: نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی به روستاهایی واگذار می شود که فاصله مکانی از شبکه های برقرسانی طولانی و از سویی در مناطق بسیار سخت گذر واقع شده باشند.

وی مهمترین مزایای واگذاری این نیروگاه‌ها را کاهش هزینه‌های اقتصادی برای دولت و سرعت‌بخشی به برق‌دار شدن روستاهای فاقد برق با وجود فاصله‌های طولانی آنها از شبکه های برق برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برقدار بودن تمامی روستاهای بالای 10 خانوار که دارای کدروستایی هستند خبرداد و یادآورشد: تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در این استان که دارای کد روستایی از سوی وزارت کشور می باشند اکنون از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز