خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم:

تمام پروژه‌های بهداشت و درمان کهگیلویه بزرگ تعطیل است/پزشکان متخصص 14 ماه است حقوق نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۳۵

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم از نیمه فعال و تعطیل‌بودن پروژه‌های‌حوزه بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود بشدت انتقاد کرد و گفت: برخی می‌گویند کهگیلویه بزرگ محروم نیست اما این‌حوزه با وجود تمامی خدمات صورت گرفته در انقلاب از بسیاری امکانات محروم است.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" سردار عدل هاشمی‌پور" در جلسه‌ای که با حضور دبیرکل مجمع‌خیرین سلامت کشور و جمعی از مسئولان در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد، اظهارداشت: برخی می‌گویند حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد محروم نیست و نباید نام محرومیت برآن گذاشت در صورتی که این حوزه و استان از بسیاری امکانات محروم است.
 
وی به تعطیل بودن تمام پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد:‌ عمر مفید تمام پروژه‌های نیمه‌کاره بهداشتی و درمانی کهگیلویه بزرگ در حال اتمام است.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: تا مادامی که زیرساخت‌های توسعه‌ای در این حوزه انتخابیه تکمیل نشود، بدون شکل نام محرومیت را خواهیم داشت و مشکلات همچنان ادامه دارد.

هاشمی پور با اشاره به برخی از محرومیت‌های کهگیلویه بزرگ در حوزه زیرساختی، اظهار داشت:‌ بیش از 40 سال است که مسئولان به علت نبود فرودگاه از آمدن به این منطقه خودداری کرده و از سویی آب سدهای کوثر و مارون شهرهای سایر استان های کشور را آباد می‌کند اما یک مترمکعب از آنها مورد استفاده کشاورزان مردم منطقه ما نمی شود.                         

وی از نبود آزاد راه و بزرگ راه در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هم اظهارنگرانی کرد و یادآورشد: چطور ممکن است یک کیلومتر آزاد‌راه و بزرگ‌راه نداشته و محروم نباشیم و از سویی معادن پنهان و آشکار ما هم که هیچ قدمی در راستای آن برداشته نشده ابتر مانده باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد هشت شهرستان وجود دارد که برای بازدید میدانی از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ باید 14 روز وقت گذاشت تا بتوان با مردم دیدار داشت و از سویی مشکلات آنان را از نزدیک بررسی کرد.

هاشمی پور از مرگ و میر برخی از بیماران حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بدلیل نبود امکانات پزشکی هم خبرداد و اظهارداشت:‌وجود اورژانس هوایی برای این حوزه بسیار ضروری بوده و وقتی یک بیمار اورژانسی از قلعه رئیسی یا دیشموک را بخواهند به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بیاورند در وسط راه از بین می‌رود اما برعکس اورژانس هوایی را به جایی دادند که اتوبان، آزاد راه و فرودگاه دارد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس با بیان اینکه ما نمی‌گوییم آنها اورژانس هوایی نداشته باشند، یادآورشد: ما می‌گوئیم باید اولویت‌بندی کنند و ببینند کجا محروم‌تر و دورافتاده‌تر است.

هاشمی پور گفت:‌ تمام پروژه‌های بهداشتی و درمانی کهگیلویه بزرگ نیمه تعطیل و در تعطیلی بسر می برد و عمر مفیدشان در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌های کهگیلویه‌بزرگ بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همه نیمه‌کاره رها شده است، تصریح کرد:‌ اورژانس دهدشت به‌خاطر 10 درصد باقی مانده هم اکنون بحال خود رها شده و سازه‌اش در حال از بین رفتن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا محرومیت از بالاتر این که دستگاه فیکو بیمارستان دهدشت به دلیل اینکه دستگاه‌های متعلقه و تجهیزات مورد نیاز موجود نبوده به جای دیگر فرستاده شود، نیست؟ اظهارداشت: این درحالیست که مردم منطقه برای درمان بیمارهای چشمی مجبورند به سایر شهرستان های استانی و برون استانی مراجعه کنند.

هاشمی‌پور از تعطیلی بیمارستان 32 تختخوابی چرام بدلیل نبود اعتبارات لازم خبرداد و خاطرنشان کرد:‌ مجوز این بیمارستان اخذ و حصارکشی انجام و متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.
 
وی گفت:‌ متاسفانه بیمارستان لنده نیز مانند بیمارستان چرام در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به دلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف رها شده است.

نماینده کهگیلویه بزرگ از تعطیلی بیمارستان 32 تختخوابی بهمئی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی هم به دلیل کمبود اعتبار خبرداد و اظهارداشت:‌ اگر بیمارستان‌های چرام، لنده و بهمئی ساخته شوند بار سنگینی از دوش بیمارستان دهدشت برداشته می‌شود.

هاشمی پور افزود: پزشکان متخصص در کهگیلویه بزرگ بیش از 14 ماه است که حقوق نگرفته اند اما مانده اند و به مردم محروم این حوزه انتخابیه خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
وی باتقدیر از فعالیت تمامی کادرهای بهداشتی در حوزه های مختلف، تصریح کرد: همه کسانی که درگیر کار درمان هستند حقوق‌شان مانده که باید به این قشر زحمت‌کش توجه کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز