خبرگزاری کار ایران

با حضور مردم و مسئولان؛

عملیات فنس‌کشی بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد + تصاویر

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۸۴

با حضور مسئولان و مردم عملیات فنس کشی مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد در دشت سقاوه آغاز شد تا رویای توسعه ای مردم این منطقه یک گام دیگر به تحقق نزدیک شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، با حضور سرمایه گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد، عبدالحمید پناهی معاون سیاسی فرماندار بویراحمد، حجت الاسلام رحمت الله خواجه‌پور امام جمعه مارگون، علی ملکی بخشدار مارگون، خشنود رئیس دادگستری بخش مارگون، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مردم بخش مارگون و منطقه سقاوه عملیات فنس کشی پتروشیمی بویراحمد با سرمایه گذاری 86 هزار میلیارد ریال و در زمینی به مساحت بالغ بر 90 هکتار آغاز شد.

سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه امروز خوشحالم که توانسته‌ام تعبیرکننده رویای شیرین مردمان منطقه برای توسعه باشم، گفت: همه ما دل‌مان برای محرومیت موطن و سرزمین مادری‌مان می‌سوزد اما اگر بخواهیم این مناطق را توسعه دهیم ناچارا باید از تجمیع سرمایه‌های داخلی و خارجی، کارهای بزرگی را آغاز و به اتمام برسانیم.

" لهراسب باقری" با اشاره به عبور چند خط لوله سراسری گاز از بویراحمد و بالاخص منطقه سقاوه، اظهار کرد: این خط لوله‌ها تاکنون چه سودی برای مردم این استان، این شهرستان و این بخش داشته است جز آنکه استان‌های دیگر بر روی آن پتروشیمی ساختند، جوانان‌شان را سر کار بردند و مناطق‌شان را توسعه دادند و ما فقط به داشتن چنین پتانسیلی روی کاغذ افتخار کردیم و در عمل برای بهره برداری از آن هیچ اقدامی انجام ندادیم.

وی افزود: ما پس از سال‌ها سعی کردیم با استفاده از همین پتانسیل، عظیم ترین طرح سرمایه گذاری استان را با رقمی بالغ بر 86 هزار میلیارد ریال تعریف کنیم که بخشی از این سرمایه قرار است از طریق خارج از کشور تامین شود.

باقری با بیان اینکه تاکنون هیچ شخص یا نهاد دولتی و خصوصی چنین رقمی را در استان سرمایه گذاری نکرده است، بیان کرد: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد تمام مجوزهای لازم قانونی را اخذ کرده، پیوست سلامت، پیوست زیست محیطی، HSE و هر مجوز دیگری را که نیاز بوده گرفته ایم و مردم مطمئن باشند که پتروشیمی بویراحمد سازگارترین پتروشیمی کشور با محیط زیست و طبیعت خواهد بود.

سرمایه گذار پتروشیمی بویراحمد با تاکید بر اشتغالزایی کلان در این پتروشیمی تصریح کرد: مردم منطقه نباید بگذارند که تبلیغات سوء علیه عظیم ترین سرمایه گذاری شان صورت بگیرد چنین پتروشیمی ای حتی در کشور بی نظیر است و لقب بزرگترین پتروشیمی خصوصی ساز کشور را هم دارد.

وی تصریح کرد: این طرح هم در مرحله اجرا و هم پس از بهره برداری رونقی تاریخی به منطقه مارگون می دهد البته هرچند کارشناسان توسعه ناشی از آن را برای کل استان می دانند اما ما مطمئنیم که با پتروشیمی، مارگون به لحاظ توسعه ای متحول خواهد شد.

باقری افزود: پتروشیمی بویراحمد در فاز اول 1300 شغل به صورت مستقیم ایجاد می کند و تا چندین برابر این رقم در صنایع پایین دستی و مرتبط با پتروشیمی ایجاد خواهد شد و پس از افتتاح به تنهایی قادر است که آمار و ارقام های بیکاری و اشتغال را در استان جابجا کند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی بویراحمد ریالی به اعتبارات دولتی وابسته نیست، عنوان کرد: ما سعی کردیم از توان سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم و با این جذب سرمایه گذاری، پتروشیمی بویراحمد به اقتصاد کشور و جذب سرمایه خارجی هم کمک می کند.

سرمایه گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد با بیان اینکه امروز احساس رضایت و خوشحالی را در مردمی که برای آغاز عملیات فنس کشی آمده بودند، احساس کردم، تصریح کرد: امروز همدلی خاصی بین مردم، مسئولان و نمایندگان برای احداث پتروشیمی فراملی و بین المللی بویراحمد شکل گرفته که در راستای این همدلی، این طرح یک گام دیگر به تحقق نزدیک شد و عملیات فنس کشی آن آغاز شد.

عملیات فنس‌کشی بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد + تصاویر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز