خبرگزاری کار ایران

حکم جالب قاضی کهگیلویه و بویراحمدی برای کشاورز متخلف

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۱۹

رئیس شعبه اول دادگاه کیفری 2 شهرستان دنا حکم جالب قضایی برای کشاورزی از این شهرستان که اقدام به قطع و آتش زدن شش اصله درخت بلوط نموده بود کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از دستگاه قضایی این استان درخصوص حساسیت آنان به مسائل زیست محیطی، اظهارداشت: متهمی که شش اصله درخت بلوط را آتش و کت زده بود به کاشت 20 اصله درخت جنگلی در محل وقوع جرم محکوم شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سید اسدالله هاشمی " در نشست رسانه‌ای گفت: یکی از کشاورزان شهرستان دنا بخش پاتاوه شش اصله درخت بلوط را در منطقه حفاظت شده دنا آتش و کت زده بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این متهم پنج اصله از این درخت ها را آتش و یک اصله دیگر را کت زده بود ، خاطرنشان کرد: برای متهم پرونده ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی شهرستان دنا ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از دیدگاه خوب و قابل تقدیر زیست محیطی رئیس شعبه اول دادگاه کیفری 2 شهرستان دنا، تصریح کرد: پس از پایان رسیدگی در مراجع قضایی، محکوم علیه به کاشت و آبیاری 20 اصله درخت جنگلی و یا گونههای مرتعی در محدوده نیم هکتاری محل وقوع جرم و یا در محل دیگر به تشخیص شاکی محکوم شد.

هاشمی گفت: متهم مکلف شده است پس از کاشت به مدت 2 سال آبیاری و محافظت از این درخت ها را بطور مستمر انجام دهد.

وی افزود: در راستای نظارت بر اجرای این حکم مامورین محیط زیست نیز مکلف شدند نحوه اجرای حکم و نگهداری از این درخت ها را در 2 سال طی صورتجلسه ای به اجرای احکام کیفری گزارش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز