خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

امیدوار به سرمایه‌گذاری با کشور اتریش هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۹۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج اظهارامیدواری کرد کشور ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بتوانند در آینده در حوزه های انرژی‌های پاک و صنعت نفت و گاز سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"جبار کیانی" با تشریح سفر خود و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی کشور به شهر " وین " پایتخت کشور اتریش، اظهارداشت: نشست های متعددی مابین روسای اتاق ایران و اتریش در "وین" برگزار شد که امیدواریم در آینده شاهد افزایش همکاری های مشترک بین این دو کشور باشیم.

وی گفت: در این نشست‌ها تاکید برهمکاری مشترک و انتقال تجارب بین اتاق‌های بازرگانی شد و از سویی مکانیزم اداره اتاق ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این فعال بخش اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نقاط مشترک خوبی بین ایران و اتریش در حوزه انرژی پاک، صنایع پایین دستی نفت،گاز،پتروشیمی و از سویی بخش منابع و معادن وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشور اتریش هم مانند ایران دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مورد مذاکره است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: امیدواریم نتایج خوبی از برگزاری این نشست‌ها داشته و از سویی نیز استان کهگیلویه و بویراحمد چون دارای ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه‌ها است امیدواریم موردتوجه سرمایه گذاران اتریشی قرار گیرد.

کیانی بابرشمردن برخی ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با روسای اتاق بازرگانی ایران و اتریش، تصریح کرد: کشور اتریش و شهر "وین" بعنوان اولین شهر فرهنگی دنیا سالها است مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و از سویی شهر " یاسوج " مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم پایتخت طبیعت بوده و می توان به آینده سرمایه گذاری در این شهر بسیار امیدوار بود.

به گزارش ایلنا، در نشست روسای اتاق بازرگانی ایران و اتریش پیرامون تبادل تجربه اتاق‌ها و همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

سرمایه‌گذاری در حوزه  انرژی‌های پاک، نفت وگاز، صنعت اتومبیل‌سازی، گردشگری، صنعت آب و فاضلاب و بازیافت  دیگر موضوع مورد بحث این نشست بود.

اتریش در سال ۲۰۱۵ در رتبه چهاردهم کشورهای ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی، قرار داشت. تا دهه ۱۹۸۰ بسیاری از صنایع بزرگ اتریش ملی شدند. با این حال، در سال‌های اخیر، خصوصی‌سازی باعث کوچک شدن حجم بخش دولتی اتریش در مقایسه با دیگر اقتصادهای اروپایی شده‌است.

اتاق بازرگانی فدرال اتریش قانونا نماینده جامعه تجاری کشور اتریش است.

عضویت در این اتاق اجباری بوده و دربرگیرنده کلیه شرکت های اتریشی می باشد بیش از 640 هزار عضو دارد.

وین سومین شهر دنیاست که دفتر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی برخی از سازمان‌های جهانی مانند اوپک، OSZE و سازمان انرژی اتمی در این شهر استقرار یافته‌است. 

این شهر بزرگترین شهر دانشگاهی آلمانی زبان می باشد و ۲۵۰پ روازمستقیم به شهرهای چهان دارد. وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود هفت میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند که بر اساس آمار، در سال ۲۰۰۴ این جمعیت چیزی در حدود ۵/۳ میلیون نفر بوده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز