خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام خادمی خبرداد:

صدور کارت ذبح شرعی توسط نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان

کد خبر : ۵۴۳۳۲۱

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ممیزی دوباب کشتارگاه دام و طیور یاسوج به‌منظور نصب کد حلال روی محصولات استحصالی کشتارگاه ها درآینده ای نزدیک خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حجت‌الاسلام خادمی گفت: در دنیا ایران تنها کشوری است که بر ذبح دام هم در داخل و هم در کشورهایی که از آنجا گوشت وارد می‌کند در دو بعد شرعی و بهداشتی نظارت کامل دارد.
 
وی افزود: در راستای جلوگیری از عرضه گوشت دام‌هایی که به‌صورت غیرمجاز ذبح می‌شوند، در آینده‌ای نزدیک اقدام به نصب کد حلال روی  لاشه دام و طیور استحصالی از کشتارگاه صنعتی دام یاسوج و کشتارگاه صنعتی سپید مرغ یاسوج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خواهیم کرد.
 
خادمی، استانداردهای حلال را از جمله نیازهای اساسی جوامع و کشورهای اسلامی برشمرد و اظهارداشت: رعایت ملاک‌ها و معیارهای مبتنی بر احکام و اصول فقهی در محصولات و خدمات حلال در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
 
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هم اکنون هفت کشتارگاه دام و تعداد سه باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان  فعال است، اظهارداشت: تاکنون تنها یک باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان موفق به اخذ کد حلال شده است.
 
وی گفت: حدود ۳۰ نفر ذابح شرعی در استان تحت آموزش‌های عملی و کارگاهی قرار گرفتند و برای آنها کارت ذابحان ازطرف نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان  صادر که  در صورتی که مسائل شرعی را در طول مدت کار خود رعایت کرده باشند تمدید می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز