خبرگزاری کار ایران

مدیر برق شهرستان بهمئی خبر داد:

برق‌رسانی به آخرین روستاهای فاقد برق شهرستان بهمئی

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۵۵

مدیر برق شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی برق‌رسانی به 2 روستا در این شهرستان با استفاده از نیروگاه‌های یک کیلوواتی خورشیدی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بهمئی،"سید محمد برزین زاده"در جمع رسانه‌ها در بهمئی گفت: برق‌رسانی به دو روستای تیمج و شاه‌نشین در این شهرستان با استفاده از نیروگاه‌های یک کیلو واتی خورشیدی با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال در دست اجراست. 

وی با تشریح شرایط سخت برق‌رسانی به این روستاها، اظهار داشت:"تیمج "و  "شاه نشین "روستاهایی هستند که در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار می‌شوند. 

برزین زاده گفت: روستاهای مذکور فاقد جاده دسترسی هستند و حمل تجهیزات نیروگاه‌ها و دیگر تجهیزات در شرایط سخت و با استفاده از حیوانات انجام می‌گیرد.

مدیر برق شهرستان بهمئی ، تعداد خانوار این روستاها را 18 خانوار با جمعیتی بالغ بر 150 نفر ذکر کرد .

وی گفت: برای برق‌رسانی به این دو روستا از 18 دستگاه نیروگاه خورشیدی یک کیلو واتی استفاده می‌شود.

برزین زاده افزود: 2 روستای " تیمج '"و  "شاه نشین " با استفاده از نیروگاه‌های یک کیلوواتی خورشیدی برای اولین بار از نعمت برق برخوردار می‌شوند. 

وی ادامه داد: با برق‌رسانی به روستاهای مزکور، تمامی روستاهای شهرستان بهمئی از نعمت برق برخوردار بوده و جشن پایان برق‌رسانی به روستاهای کددار این شهرستان برگزار می‌شود. 

مدیر برق شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد روستاهای این شهرستان را 172 روستای کددار ذکرکرد و یادآور شد: از این تعداد روستا، 154 روستا دارای سکنه هستند. 

به گزارش ایلنا، شهرستان بهمئی یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز استان حدود 300 کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان بهمئی بیش از 40 هزار نفر جمعیت و تقریبا"12000 مشترک برق دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز