خبرگزاری کار ایران

اعضای شورای شهر دوگنبدان در گفت‌وگو با ایلنا:

شهردار باید بماند/ شهردار باید پاسخگوی تخلفات خود در شهرداری دوگنبدان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۴۲۰

به دنبال درخواست شهردار دوگنبدان مرکز گچساران به شورای این شهر برای کناره‌گیری از مسئولیت خود، برخی اعضای شورای اسلامی واکنش هایی نسبت به این درخواست نشان دادند.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای اسلامی دوگنبدان بر ماندن و یا رفتن شهردار این شهر تاکیدی نکرده و تنها به موضوعاتی‌از قبیل چگونگی ارائه استعفاء، بدهی‌ها و مطالبات و مسائلی این چنین اشاره کرده است.

ایاز اکبری به خبرنگار ایلنا در دوگنبدان گفت: شهردار گچساران تقاضایی مبنی بر استعفاء ارائه داده و علت را مسائل شخصی و  خانوادگی عنوان کرده است.

وی افزود: تاکنون این استعفاء در شورا بررسی نشده و مسئولان شهری در پی رسیدگی هستند و در هفته جاری طی یک جلسه موضوع در شورا بررسی می شود.

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان با تشریح وضعیت کنونی شهرداری این شهر، اظهار داشت: شهرداری دوگنبدان از بسیاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان بستانکار است و بدهی زیادی هم دارد.

اکبری گفت: 2 ماه حقوق پرسنل 512 نفری پرداخت نشده، مطالبات بازنشستگان این نهاد مردمی یک میلیارد تومان بوده، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در بازار بدهی دارد و حقوق هرماه پرسنل مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

وی افزود: هشت میلیارد تومان پیمانکاران از شهرداری دوگنبدان طلبکار بوده که چهار میلیارد تومان آن از اوراق بهادار استانداری تامین می شود.

عضو شورای اسلامی دوگنبدان ادامه داد: 13 میلیارد تومان تخصیص اعتبار از استانداری لحاظ شده و 13 میلیارد تومان از پتروشیمی طلب داریم و از سویی بیش از سه الی چهارماه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران 600 میلیون تومان بدهی خود به شهرداری را پرداخت نکرده اند.

اکبری با بیان اینکه بدهی اداره مالیات و دارائی به شهرداری دوگنبدان مشخص نیست، خاطرنشان کرد: باید علت و انگیزه شهردار از استعفای خود را دانسته و با اعضا رایزنی و هماهنگی شود.

وی گفت: باید رضایت مردم در رفتن یا ماندن شهردار را جویا شویم و اگر ماندنش به نفع مردم و یا ضرر مردم است واکاوی شود.

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان افزود: بدهی پتروشیمی هم به شهرداری پرداخت نشده و برای پیگیری مطالبات باید به تهران می رویم .

اکبری تاکید کرد که هیچ درگیری لفظی بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار پیش نیامده و شهردار دوگنبدان تعامل خوبی با نماینده و فرماندار دارد.

این عضو شورای اسلامی دوگنبدان گفت: نظر همه دوستان شورای شهر بر این است که شهردار دست پاکترین مدیر گچساران بوده و تنها برخی رفتارهای تندروی وی قابل نقد است.

اکبری معتقدست مردم از نوع برخورد شهردار  دوگنبدان انتقاد دارند.

وی گفت: در مرکز استان و تهران مشکلات حاشیه نشینی شهری ، عمران و اقتصاد، پرداخت نشدن حقوق کارگران وجود دارد و پرسنل از فشار پرداخت  نشدن حقوق در رنج هستند.

**********

دیگر عضو شورای اسلامی دوگنبدان مرکز گچساران از اصرار خود برای ماندن شهردار در مسئولیت اش خبرداد و اظهارداشت: علاقمند به شهردار شدن نیستم و با شهردار کنونی مشکلی نداریم.

کیانوش بلوطی به ایلنا گفت: با ماندن "زینل زاده " بعنوان شهردار دوگنبدان مخالفتی نداریم و اگر قبول کردند بر ماندنش نیز اصرار داریم.

بگفته وی، شهردار دوگنبدان برای اولین بار است که به طور رسمی استعفای خود را تسلیم شورای اسلامی این شهر نموده است.

*******

عضو دیگر شورای اسلامی دوگنبدان مرکز گچساران، رسانه ها را عامل اساسی حاشیه های استعفای شهردار این شهر عنوان و تصریح کرد: این هجمه سایت های محلی تنها در جهت تخریب است.

حمید بخشائی گفت: سایت های خبری باید در جهت تنویر افکار مردم نسبت به رویدادهای پیش رو صحبت کنند برخی سایتها از متن به حاشیه نو شته و متاسفانه رسانه های ما جنبه تخریب در پیش گرفته اند.

وی با بیان اینکه ما دچار یک سوء تغذیه مدیریتی شدیم، ادامه داد: برغم اینکه گچساران مثل مرجانهای دریائی رشد بی رویه داشته اما مدیریت های آن نتوانسته اند جلوی این رشد بی رویه و نابهنجار را بگیرد.

این عضو شورای اسلامی دوگنبدان باتقدیر از تلاش های " زینل زاده " شهردار این شهر، یادآورشد: ما از خدمات چشمگیر زینل زاده رضایت داریم اما در رفتنش هیچ رای ندارم چنانکه در آمدنش هم رای ندادم.

****

عضو دیگر شورای اسلامی دوگنبدان مرکز گچساران هم گفت: با توجه به شرایط داخلی شورا راضی به شهردار شدن نیستم و متاسفانه دو دستگی در شورای اسلامی دوگنبدان عامل مهمی می باشد که سبب  نبود انسجام و وحدت میان اعضاء شده است.

فرزاد حیدری با تاکید براینکه مخالف استعفای شهردار دوگنبدان است، اظهارداشت: مخالف استعفای شهردار هستم و " زینل زاده " باید جوابگوی تخلفات در شهرداری باشد.

وی افزود: در بازرسی ها تخلفاتی گزارش شده و باید شهردار دوگنبدان استیضاح شود زیراکه ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم و مردم ما را انتخاب کرده اند.

این عضو منتقد عملکرد شهردار کنونی دوگنبدان در ادامه از عملکرد شورای اسلامی این شهر نیز انتقاد و تصریح کرد: این شورا طبق سند ساختار شکنی کرده است.

حیدری گفت: شهردار یک حس خودبرتر بینی نسبت به شورا دارد و جایگاه شورا را حفظ نمی کند.

وی افزود: برای آسفالت معابر در شورای شهر اولویت بندی داشتیم اما شهردار با نظر خودش اقدام نمود و از سویی اختلافات و جناح بندی های سیاسی در دوران مدیریت " زینل زاده " پر رنگ شده است.

عضو شورای اسلامی دوگنبدان گفت: پیشنهاد من برای دوره بعدی شورا به مردم این است که به کسانی رای دهند تا شورای یکسان و یکدست باشد و این شورا به دور از تعصبات سیاسی کار کنند.

حیدری  افزود: یکی از اعضای شورای اسلامی دوگنبدان گفتند پروژه دریاچه مصنوعی با 6 میلیارد بدهی موجود در شهرداری و پروژه چهار میلیاردی تومانی، این دریاچه به صرفه نیست اما شهردار ممانعت کرد.

وی ادامه داد: با اینکه تنها 30 درصد از کار اجرا شده است اما تخمین زده اند 15 میلیارد تومان هزینه نهائی کار خواهد بود و این در حالی است که منبع اعتبار را استان عنوان کردند و این اعتبار هرگز تخصیص نیافت.

حیدری گفت: علاقمند به شهردار شدن نیستم چون بدون اعتبار نمی‌توان پاسخگو بود و شهرداری دوگنبدان منابع مالی ندارد و تزریق نشدن اعتبارات به شهرداری، بسیار لطمه زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز