خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار و امور اجتماعی گچساران خبرداد:

فوت 2 کارگر ساختمانی در گچساران

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۲۹۳

رئیس اداره کار ، تعاون و امور اجتماعی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت 2 کارگر ساختمانی این شهرستان در سالجاری خبرداد.

بیژن مهدی پور در گفت و گو اختصاصی با ایلنا در گچساران گفت: متاسفانه بدنبال سوانح حادثه کار، 2 کارگر ساختمانی در گچساران در سالجاری جان خود را از دست دادند.

وی تعداد حوادث اتفاق افتاده سالجاری برای کارگران ساختمانی گچساران را 20 حادثه عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود دیگر شاهد تلف شدن جان کارگری نباشد.

رئیس اداره کار ، تعاون و امور اجتماعی گچساران افزود: کارگران فوت شده ساختمانی یک کارگر در بافت فرسوده دوگنبدان و یک کارگر در حوزه نفت بوده است.

مهدی پور گفت: بیشتر کارگرانی که گزارش حادثه آنها به اداره ارجاع نمی شود در محل حادثه توسط پیمانکار مربوطه در دریافت غرامت و دادن رضایت اقدامات لازم را انجام داده اند و بسته به نوع بیمه و کیفیت مستندات وقوع حادثه دریافت غرامت می کند.

وی در ادامه تاکید کرد که به کار گیری اتباع بیگانه در گچساران ممنوع است و طبق ماده 120 قانون اداره کار تنها بیگانگانی که مجوز کار و اقامت دارند شامل جذب مشاغل می شوند.

مهدی پورافزود: در صورت مشاهده یا گزارش با کارفرمای مربوطه بار اول جریمه قانونی و نقدی و در مراحل بعدی به مراجع قضائی ارجاع و پیگرد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران از شروع به کار انجمن صنفی کارگران ساختمانی این  شهرستان هم خبرداد و اظهارداشت: در پی رسیدگی به امور کارگران ساختمانی انجمن فوق با انتخاب اعضاء فعالیت صنفی خود را آغاز کرده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز