خبرگزاری کار ایران

با اتمام پروژه سدکوثر گچساران؛

گچساران تا 20 سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نمی‌شود

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران از پروژه‌های در دست اقدام آب و فاضلاب خبر داد.

بهنام پاد به ایلنا در گچساران گفت: پیشرفت پروژه رینگ مخازن 40 درصد است که شامل خط انتقال به طول 11 کیلومتر، تعداد ساختمان کلرزنی و نگهبانی تله متری ایستگاه امامزاده جعفر و تسطیح جاده‌ها می‌شود.

وی گفت: 40 درصد از جمعیت 110 هزار نفری گچساران از آب سد کوثر استفاده می‌کنند و با طرح رینگ مخازن 400 لیتر آب در ثانیه برای شهر دوگنبدان تامین خواهد شد، با اتمام این پروژه تا 20 سال آینده گچساران با مشکل آب مواجه نخواهد شد.

وی افزود: اصلاح و توسعه شبکه آب شهری، با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در کوی رزمندگان گچساران و کوی محلاتی و آبرسانی خطوط اقطار بزرگ، 30 درصد پیشرفت کار از پل محلاتی به سمت 108 دستگاه سپاه در حال انجام کار است.

رئیس آب و فاضلاب شهری گچساران گفت: تا پایان سال 95 در صورت تامین اعتبار فاز دوم تصفیه خانه گچساران با 88 درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری خواهد رسید.این تصفیه خانه در فاز اول با 280 میلیارد ریال اعتبار و 25 هزار متر مکعب در شبانه روز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: 20 کیلومتر شبکه در فاز دوم طرح تصفیه خانه اجرا خواهد شد که برای تکمیل فاز دوم تصفیه خانه به 530 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دبی متوسط فاضلاب 246 لیتر در ثانیه و دبی حداکثر این طرح 600 لیتر در ثانیه است.

پاد گفت: تعداد انشعابات آب، 31 هزار و 710 انشعاب، تعداد انشعاب فاضلاب 2 هزار و 730 و تعداد انشعاب صنعتی 9 انشعاب صنعتی است.

وی میزان بدهی ادارات در آبفای شهری را یک میلیارد و 567 میلیون ریال اعلام کرد.

کد خبر : ۴۱۴۳۵۷