خبرگزاری کار ایران

پرداخت ماهیانه 25 میلیارد تومان به مشمولان بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت هزینه مستمری‌بگیران، بازنشستگان، متعهدان دریافت کوتاه‌مدت بیمه و هزینه درمان مستقیم و غیر مستقیم مشمولان تحت پوشش این سازمان خبر داد.

عباس نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: ماهیانه 25 میلیارد تومان که از این هزینه، مبلغ 12 میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی، 10 میلیارد تومان در بخش هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم درمانی و مابقی در تعهدات کوتاه مدت این سازمان به مشمولان پرداخت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای ایجاد سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 54 تا شهریور 95 آمار و تعداد یک هزار و 75 بازنشسته، 460 نفر مشمول بیمه بیکاری و 126 حادثه دیده در محل کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، از تعداد یک هزار و 75 بازنشسته 105 خانم و مابقی را مرد اعلام کرد و گفت: از تعداد 126 حادثه دیده، 2 نفر منجر به از کارافتادگی کامل و دریافت غرامت به میزان حقوق دریافتی شدند.

نورمحمدی افزود: از این تعداد 104 نفر متاهل، 22نفر مجرد، 125 نفر از افراد بیمه اجباری و یک نفر راننده که بیشترین حادثه کارگاهی گزارش داده شده و از شهرستان گچساران با تعداد 61 نفر و یاسوج 57 نفر بودند.

وی میزان دریافت زمان استعلاجی افراد حادثه دیده را هفت هزار و 829 روز و زمان درمان  194 روز بستری عنوان و خاطرنشان کرد:‌ از تعداد موارد فوق 62 نفر در زمان کاری عصر، 6 نفر شب و 58 نفر تایم کاری صبح دچار حادثه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به زودی دفترچه‌های درمانی حذف و کارت‌های هوشمند رایتل به بیماران داده خواهد شد.

محمدی افزود: از اردیبهشت سال 95 تا کنون اطلاعات 300 هزار نفر بیمه شده کل استان کهگیلویه و بویراحمد به طور رایانه‌ای ثبت شده و با گذراندن زمان درج اطلاعات سراسر کشور و ارائه کارت‌های هوشمند با اتمام تاریخ بیمه درمانی با پرداخت حق بیمه از طرف کارفرمایان کارت مجددا در هر ساعت شبانه روز شارژ خواهد شد.

وی تعداد مشمولان بیمه درمانی سراسر کشور را 40 میلیون نفر اعلام کرد و با درنظر گرفتن امکانات زمان دریافت کارت‌ها را آخرین روزهای خدمت دولت کنونی نام برد.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، میزان بدهی ادارات استان به تامین اجتماعی که 18 ماه از زمان ابلاغشان گذشته را 60 میلیارد تومان برشمرد.

کد خبر : ۴۱۴۳۴۰