خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو به ایلنا خبر داد:

پروژه آبرسانی به لیکک بهمئی تا سال آینده به بهره‌برداری می رسد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به لیکک شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 آغاز که بدلیل برخی مشکلات در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسید.

حمیدرضا جانباز در حاشیه بازدید از آخرین روند پروژه آبرسانی به شهر لیکک و 55 روستای اقماری شهرستان بهمئی به ایلنا افزود: طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مجاور این شهر در شهرستان بهمئی با هدف تامین آب شرب و صنعت مورد نیاز شهر لیکک و 55 روستای مجاور به میزان 8 میلیون و 500 هزار متر مکعب در سال برای جمعیتی معادل 76 هزار نفر تا افق سال 1415 در دست اجرا است.

وی با تشریح چگونگی آبرسانی به شهر لیکک در شهرستان بهمئی و این روستاها، اظهارداشت: برای انتقال آب از نقطه آبگیری(خط لوله 56 اینچ از سدکوثر به شهرهای حاشیه خلیج‌فارس)تعداد 2 ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره با حجم 18 هزار مترمکعب پیش‌بینی و در حال انجام است.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون نیز مخزن 15 هزار مترمکعبی انتهای آن آماده و درحال آبگیری از چاه‌های آب و فاضلاب شهری به منظور افزایش ذخیره آب است.

وی گفت: هزینه پیش‌بینی شده برای این پروژه بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال بوده که بیش از 200 میلیارد ریال آن هزینه تهیه لوله‌های پروژه شده است.

به گزارش ایلنا، جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب‌و‌فاضلاب کشور بهمراه عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ برای بازدید از آخرین روند پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی سفر کرده است.

کد خبر : ۴۰۶۳۳۶