خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

نرخ بیکاری جوانان 15تا 29 سال در کهگیلویه و بویراحمد 43 درصد است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۹۸۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت 10 سال به بالای این استان 526 هزار نفر بوده که نرخ بیکاری جوانان در سنین 15 تا 29 سال در استان 43 درصد است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی‌حسن نوروزی در نشست‌شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری زنان استان 33.5 درصد است.

وی افزود: هم اکنون نرخ مشارکت نیروی کار در کهگیلویه و بویراحمد 34.5 درصد بوده و جمعیت فعال استان 182 هزار نفر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه براساس آمار هم اکنون با وجود بیش از 32 هزار فرد بیکار نرخ بیکاری استان 17.7 درصد است، اظهارداشت: در سال جاری باید پنج هزار و 100 شغل، سال آینده هفت هزار شغل باید در این استان فراهم شود.

نوروزی گفت: در سال‌های آینده طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افراد شغل ایجاد شود تا در پایان سال 99 نرخ بیکاری استان به 10 درصد کاهش یابد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور، نرخ بیکاری هفت درصد دیده شده که در کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری باید از 17.7 به 10 درصد کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد باتشریح متوسط رشد تولید در این استان، یادآورشد: از سال 84 تا 92 متوسط رشد تولید در استان منفی 2 درصد بوده است.

نوروزی گفت: در همین سال‌ها رشد اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با احتساب بخش نفت و گاز به قیمت ثابت سال 83 منفی 40.9 درصد بوده است.

وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه که برای سال‌های 95 تا 99 تدوین شده متوسط رشد اقتصادی باید در تمام حوزه‌ها سالانه 8 درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کار تدوین برنامه ششم توسعه در استان از اول خرداد شروع و برنامه به مدت دو ماه در دو حوزه بخشی و فرابخشی تدوین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز