خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

دستگیری متخلفین شکار کل در پارک ملی دنا

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۱۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، "سید اسدالله هاشمی" گفت:‌ دو نفر از متخلفین به همراه لاشه یک راس کل دستگیر اما نفر سوم متواری شده است.

وی با تشریح چگونگی دستگیری شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا، اظهارداشت: از روز چهارم فروردین، مامورین در منطقه متوجه حضور سه نفر متخلف در پارک ملی دنا می شوند و عملیات خود را برای دستگیری و اعمال قانون آغاز می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا تمام تلاش خود را برای دستگیری متخلفین بکار بردند و سرانجام در روز پنجم فروردین موفق به دستگری آنها می شوند.

هاشمی گفت: از متخلفین یک قبضه اسحله دبل خفیف ( اسلحه جنگی بدون صدا ) کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ، جریمه ریالی شکار یک راس کل و بز را 100 میلیون عنوان و خاطرنشان کرد: برای متخلفین پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد که دونفر از متخلفین روانه زندان و حکم جلب نفر سوم نیز صادر شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پارک ملی دنا در شمال شرقی کهگیلویه وبویر احمد و در امتداد رشته کوههای زاگرس قرار دارد که حیات جانوری و گیاهی آن در نوع خود کم نظیر است.

این پارک با مساحت بیش از 25 هزار هکتار دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران و 550 همین ذخیرگاه زیست کره دنیا محسوب می شود که زیستگاه گونه های جانوری مختلف کل وبز , خرس قهوه ای , پلنگ و سنجاب است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز