خبرگزاری کار ایران

واکنش مسوولان شرکت توزیع برق به قطعی برق قلعه رئیسی و دیشموک:

راه اندازی ایستگاه برق، راهکار اساسی کاهش خاموشی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۶۷

در زمان بارش‌ها باوجود تلاش شبانه روزی همکاران‌مان در بخش‌های " قلعه رئیسی " و " دیشموک " شهرستان کهگیلویه، به‌دلیل طولانی بودن طول " فیدر "، قطعی برق در این بخش‌ها اجتناب ناپذیر است.

مسوولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قطعی برق بخش " چاروسا " شهرستان کهگیلویه واکنش نشان دادند و مهمترین دلایل این قطعی ها را طولانی بودن " فیدر "، بارش های تند، رعد و برق های متعدد و انداختن اشیاء بر روی شبکه های برق عنوان کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از قطعی برق در روز جمعه، نهم آبانماه ۹۳، در بخش " قلعه رئیسی " شهرستان کهگیلویه و پخش نشدن خطبه های نماز جمعه این بخش از رسانه ملی، خاطرنشان کرد: بارش‌های شدید باران و رعد و برق های مکرر، قطعی برق در این بخش را بهمراه داشت که سبب ایجاد نگرانی هایی در بین مردم این دیار شد.

" داوود راهزادی " در گفت و شنود اختصاصی باایلنا از یاسوجگفت: طولانی بودن شبکه های برق‌رسان به دلیل طول " فیدر " در بخش های " قلعه رئیسی " و " دیشموک " در زمان بارندگی های شدید و رعد و برق های مستمر، سبب ایجاد نوسانات و قطعی شبکه های برق می شود.

وی با تشریح وضعیت کنونی شبکه های برق در این بخش‌ها اظهارداشت: در زمان بارش ها باوجود تلاش شبانه روزی همکاران‌مان در بخش های " قلعه رئیسی " و " دیشموک " شهرستان کهگیلویه، بدلیل طولانی بودن طول " فیدر "، قطعی برق در این بخش ها اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: عیب یابی شبکه های برق بدلیل طولانی بودن ط. ل " فیدر " نیز مشکلات خاص خود را در زمان بارش ها بدنبال دارد بگونه ای که برای پیدا شدن عیب، به ساعت ها وقت نیاز است.

راهزادی، طول " فیدر " برقرسانی به بخش های " قلعه رئیسی " و " دیشموک " در شهرستان کهگیلویه را حدود ۶۰۰ کیلومتر عنوان و تصریح کرد: پارگی شبکه های برق نیز دلیلی از دلایل خاموشی های برق در این بخش ها بوده است.

وی گفت: مهمترین راهکار برای ایجاد برق پایدار در این بخش ها، احداثایستگاه برق برای تقویت شبکه های برقرسان بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا زمانی که این ایستگاه راه اندازی نشود متاسفانه خاموشی ها طولانی مدت در بخش های " قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه " وجود خواهد داشت.

راهزادی افزود: خسارت ناشی از رعد و برق ها به شبکه های برق و سوختن برخی ترانسفورماتورها و دیگر وسایل برقی بالاست که با راه اندازی ایستگاه شاهد کاهش این خسارت ها خواهیم بود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد هم، ساعات خاموشی برق در بخش " قلعه رئیسی کهگیلویه " در روز جمعه، نهم آبانماه ۹۳، را از ساعت ۱۰ و ۳۷ دقیقه صبح تا ۱۵ عصر ذکر کرد.

" محمدابراهیم اسکندری "به ایلناگفت: در روز شنبه هفته جاری، دهم آبان ماه، نیز ساعت خاموشی در این بخش ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۰ صبح و در بخش " دیشموک کهگیلویه " از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه صبح بود.

وی با تشریح دلایل قطعی برق در روزهای جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری در بخش های " قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه "، اظهارداشت: بارش شدید باران، رعد و برق های مکرر، اتصالی در شبکه های برق و پارگی این شبکه ها از مهمترین دلایل خاموشی های برق در این بخش ها بود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: خطوط هوایی در زمان بارش باران و رعد و برق های مکرر آسیب پذیر بوده و عیب یابی این خطوط بدلیل طولانی بودن شبکه های هوایی زمانبر است.

اسکندری با بیان اینکه طول خطوط برق‌رسان به بخش های " قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه " بر روی یک " فیدر " است، یادآورشد: در روزهای جمعه گذشته و شنبه جاری تعداد دفعاتی که برق این بخش ها قطع شد شش مورد و این درحالی‌ست که در همین روزها برق بخش " دشتروم بویراحمد " ۱۲ مورد گزارش شد.

وی گفت: این درحالی‌ست که برقرسانی به بخش های " قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه " با مشکلاتی بیشتری نسبت به " دشتروم بویراحمد " همراه است زیراکه سخت گذری و طولانی بودن " فیدر " آن ۲ بخش نسبت به دیگر بخش بویراحمد دوچندان تر است.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از انداختن اشیاء خارجی برروی شبکه های برق در روزهای بارش بخش های " قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه " خبرداد و خاطرنشان کرد: این دلیل یکی دیگر از دلایل قطع برق در این بخش ها بوده که تا پیداشدن عیب، زمان زیادی وفت نیاز بود.

اسکندری تاکید کرد: در شش ماهه اول امسال تلاش های زیادی برای تعمیر خطوط هوایی برقرسانی به این بخش ها صورت گرفت اما طولانی بودن " فیدر " مهمترین مشکل در این ارتباط است.

وی تعداد روستاهایی که از طریق تنها " فیدر " بخش های " قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه " برقدار شده اند را ۲۸۰ روستا برشمرد و اظهارداشت: ۱۲ هزار مشترک تحت پوشش این شبکه ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز