خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی:

برنامه‌های توسعه بهمئی در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۵۲

برنامه ها و گام‌های توسعه ای مطلوبی برای پیشرفت شهرستان بهمئی در تمامی ابعاد برداشته شده و می شود.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی از فعالیت ها و تلاش های صورت گرفته خود با همراهی مردم و مسوولان باهدف توسعه و پیشرفت در شهرستان بهمئی بعنوان یکی از شهرستان های حوزه انتخابیه‌اش پرداخت.

حججت الاسلام و المسلمین سیدعلی محمد بزرگواری در گفت و شنود اختصاصی باایلنا از یاسوجگفت: برنامه ها و گام‌های توسعه ای مطلوبی برای پیشرفت شهرستان بهمئی در تمامی ابعاد برداشته شده و می شود.

وی با بیان اینکه تخصیص ۲ درصد از اعتبارات سهم نفت به شهرستان بهمئی که سالانه اعتباری حدود ۳۰ میلیارد است از مهمترین این برنامه ها است، اظهارداشت: این حق شهرستان بهمئی قبلا مجهول بود که با پیگیری های مکرر و مستمر این حق به مردم شریف بهمئی داده شد.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی افزود: تقسیم این اعتبار برعهده فرماندار است و فرماندار براساس تشخیص آن را در شهرستان تقسیم می کند و نماینده مجلس دخالتی در این تقسیم ندارد.

بزرگواری از نامه نگاری شورای شهر و شهردار لیکک شهرستان بهمئی برای تخصیص اعتباری با عنوان حق آلایندگی بهمئی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان بهمئی دارای آلایندگی هوا است که بعد از درخواست اعضای شورای اسلامی و شهردار، ما با دکتر عسکریان رئیس سازمان مالیاتی و مدیران کل امور مالیاتی استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نشست هایی در این ارتباط داشته ایم.

وی گفت: از دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی مصرانه خواستیم این حق به شهرستان بهمئی پرداخت که ایشان نیز دستور به مدیران کل ۲ استان عنوان شده داده که تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بحساب شهرداری لیکک مرکز شهرستان بهمئی واریز شده است.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به تشریح تلاش های صورت گرفته در حوزه آبرسانی به شهرستان بهمئی نیز اشاره اگرچه از ناکافی بودن اعتبارات برای تکمیل پروژه آبرسانی به این شهرستان از سدکوثر ناراضی و گله مند بود.

بزرگواری با اظهار تاسف از تامین اعتبار نشدن پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی از سدکوثر، تصریح کرد: متاسفانه این پروژه هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نشست مجمع نمایندگان استان با آقای روحانی رئیس جمهور از ایشان خواستیم اعتبارات ویژه ای برای تکمیل پروژه به شهرستان تخصیص دهد.

وی گفت: تکمیل این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است اما تخصیص اعتبارات کنونی حرکت لاک پشتی دارد و ما نیز از این موضوع گله مند و ناراضی هستیم اگرچه تمام تلاش مان را می کنیم تا سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به تشریح سدهای خاکی شهرستان بهمئی و تخصیص اعتباراتی از محل ماده ۱۸۰ پرداخت و اظهارداشت: ۲۷ میلیارد ریال برای سدهای خاکی " سیاه شیر " و " ایلی آباد " از این ماده پیش بینی شده است.

بزرگواری افزود: از محل همین ماده اعتباری معادل سه میلیارد ریال برای تامین آب شرب لیکک تخصیص یافته و برنامه های دیگری نیز در این ارتباط در حال تهیه شدن است.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از وضعیت تامین برق به شهرستان بهمئی اظهار نارضایتی کرد و یادآورشد: درحال رایزنی با مسوولان برق منطقه ای استان خوزستان جهت رفع مشکل کنونی در حوزه برق این شهرستان هستیم.

وی باتاکید براینکه حق مردم شهرستان بهمئی نیست در گرمای ۵۰ درجه برق نداشته باشند، خاطرنشان کرد: از مسوولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط ناامید شده ایم و بدنبال راهکارهای جدیدی هستیم که انشاله در آینده آنها اجرایی می شود.

بزرگواری از تخصیص اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال برای احداث، تکمیل و بهسازی سه راهی بهبهان استان خوزستان به شهر لیکک مرکر شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد.

وی گفت: در دوران وزارت سرکارخانم دستجردی مجوز بیمارستان ۳۲ تختخوابی برای شهرستان بهمئی اخذ شده و اکنون از محل ماده ۱۸۰ نیز اعتباری معادل پنج میلیارد ریال برای آن درنظر گرفته شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سالجاری عملیات اجرایی این بیمارستان در شهرستان بهمئی آغاز می شود، ادامه داد: برای فاز اول دفع آب های سطحی لیکک بهمئی نیز از محل ماده ۱۸۰ اعتباری معادل پنج میلیارد ریال پیش بینی شد.

بزرگواری افزود: در زمینه های دیگر نیز اقدامات موثری انجام شده که امیدواریم با بهره برداری از آنها شاهد تسریع توسعه در شهرستان بهمئی باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه گفته شده تنها بخش کمی از خدماتی است که طی چندساله اخیر برای توسعه شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز