خبرگزاری کار ایران

شهردار لنده در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

آتش سوزی در ارتفاعات لنده کهگیلویه و بویراحمد مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۷۱

ارتفاعات کوه سفید لنده، دارای جنگل‌های متراکم و پوشش گیاهان مختلف به‌ویژه گیاهان دارویی بوده و در زمان آتش سوزی، حتما می بایست از بالگرد برای خاموش کردن آتش بهره برد.

شهردار لنده در کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی در ارتفاعات کوه سفید شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت نیروهای مردمی، بسیجیان، نیروهای شهرداری و پرسنل اداری منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان خبرداد.

محمدتقی تفی زاده در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: شب گذشته متاسفانه شعله‌های آتش بخشی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوه سفید لنده را دربرگرفت که با مشارکت سریع نیروهای مردمی این آتش سوزی خاموش شد.

وی با اظهار تاسف از اینکه آتش سوزی این ارتفاعات امشب نیز بدلیل وزش بادهای شدید شعله ور و سطح وسیعی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی ارتفاعات کوه سفید لنده را در برگرفت، تصریح کرد: از همان ساعات اولیه با حضور نیروهای مردمی، بسیجیان، نیورهای شهرداری و پرسنل اداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تلاش برای خاموش کردن آتش آغاز شد.

شهردار لنده در کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارتفاعات کوه سفید لنده دارای جنگل های متراکم و پوشش گیاهان مختلف بویژه گیاهان دارویی بوده که در زمان آتش سوزی، حتما می بایست از بالگرد برای خاموش نمودن آتش بهره برد.

تقی زاده با اظهار تاسف از نبود بالگرد در منطقه، یادآورشد: اگر در ساعات اولیه آتش سوزی، بالگرد به محل آتش اعزام می‌شد شاهد خسارات گسترده آتش سوزی جنگل ها و مراتع در ارتفاعات کوه سفید نبودیم.

وی با تقدیر از پیگیری های مستمر نیک اقبال، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: معاون عمرانی استاندار تمامی تلاش خود را برای اعزام بالگرد به منطقه کرد اما نیروهای حاضر در محل آتش سوزی، پیش از حضور بالگرد در منطقه، آتش را خاموش کردند.

شهردار لنده گفت: با پیگیری های مهندس نیک اقبال، اکنون ۲ فروند بالگرد برای آتش سوزی احتمالی در ارتفاعات کوه سفید لنده آماده و نیروهای انسانی نیز در این ارتباط به حالت آماده باش هستند.

وی از مسوولان کشوری و استانی ستاد بحران خواست در مناطق گرمسیری در فصل تابستان، آتش سوزی جنگل ها و مراتع را اولویت اول خود قرار دهند نه زلزله را.

به گزارش ایلنا، شهرستان لنده از شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز