خبرگزاری کار ایران

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد:

بهمئی با بحران بی آبی مواجه است / پروژه های عمرانی رها شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۹۷

برغم تمامی این پیگیری ها، متاسفانه اکنون، " کولرهای آبی " بدلیل افت ولتاژ برق جوابگو نیست و این افت ولتاژ شدید و مردم ناراضی هستند.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح مشکلات یکی از شهرستان های حوزه انتخابیه خود پرداخت و از وضعیت کنونی برخی از پروژه های نیمه تمام، بحران آب، افت ولتاژ برق، تعطیلی بسیاری از پروژه های عمرانی و افسردگی جوانان تحصیلکرده این حوزه بشدت اظهار نگرانی کرد.

" حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی محمد بزرگواری " در حاشیه بازدید خود از شهرستان بهمئی، در گفت و گو تلفنی با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه شهرستان بهمئی دچار مشکلات متعددی بوده که می طلبد هم مسوولان استانی و هم دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

وی از بحران بی آبی در شهرستان بهمئی در تابستان امسال اظهارتاسف نمود و یادآورشد: متاسفانه دمای گرما در این شهرستان گاها به بالای ۴۵ درجه می رسد و قطع آب و کمی این مایه حیات، فشارهای روانی و جسمی زیادی را بر مردم این دیار تحمیل می کند.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه و آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سدکوثر به شهرستان بهمئی در سال های ۹۱ - ۹۱، قراربود این پروژه تا پایان سال ۹۴ به پایان برسد.

بزرگواری، پروژه آبرسانی از سدکوثر به شهرستان بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد را پروژه ملی با تخصیص اعتبارات ملی عنوان و اظهارداشت: برای اتمام این پروژه حدود ۴۷ میلیارد تومان می بایست هزینه شود اما دولت برای این پروژه در سالجاری تنها پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

وی گفت: پروژه آبرسانی از سدکوثر به شهرستان بهمئی از پروژه های مهرماندگار دولت دهم بوده و متاسفانه اعتبارات پیش بینی شده برای این پروژه در دولت کنونی بسیار ناچیز است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد " نوذری " استاندار دوم دولت احمدی نژاد در کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط، خاطرنشان کرد: در زمان آقای نوذری مبلغی معادل ۳۰ میلیارد ریال بطور اورژانسی جهت انتقال آب از " گنبد بردی " به شهرستان بهمئی تخصیص یافت و مشکل آب شرب بطور موقت رفع شد.

بزرگواری افزود: اگر مسوولان استانی و دولت، تدابیر لازم را در این زمینه نیندیشند بدون شک شاهد بحران شدید بی آبی و مشکلات مرتبط با این موضوع خواهیم بود.

وی از نشست های مستمر خود با مسوولان وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب بهمئی و افت ولتاژ برق خبرداد و بیان داشت: برای رفع مشکلات افت ولتاژ برق، نشست های را با مجموعه توانیر داشته ایم.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: برغم تمامی این پیگیری ها، متاسفانه اکنون، " کولرهای آبی " بدلیل افت ولتاژ برق جوابگو نیست و این افت ولتاژ شدید و مردم ناراضی هستند.

بزرگواری، ناتمام ماندن پروژه ورودی های شهر لیکک بسمت بهبهان را از دیگر مشکلات شهرستان بهمئی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه این پروژه نیز نیمه تمام مانده و مردم این منطقه شاهد تلفات فراوانی در این محور هستند.

وی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از محل ماده ۱۸۰ برای این پروژه پیش بینی شده اما متاسفانه پیمانکار اعلام نموده که ۲۰ میلیارد ریال طلبکار است که اگر اعتبار برای این پروژه پیش بینی نشود تلفات جاده ای در این پروژه همچنان ادامه می یابد.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به رهاشدن سدهای خاکی " ایلی آباد " و " سیاه شیر " در شهرستان بهمئی نیز اشاره و تاکید کرد که اگر سیلی بطور ناخواسته در این شهرستان راه بیفتد بدون شک خسارات فراوانی به مردم این منطقه وارد می شود.

بزرگواری افزود: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می بایست تدابیر ویژه ای برای این سدها بیندیشد زیراکه این پروژه ها نیز رها شده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اظهارنگرانی از رشد نرخ بیکاری در بین جوانان شهرستان بهمئی بویژه جوانان تحصیلکرده، ادامه داد: بسیاری از جوانان تحصیلکرده این منطقه بدلیل نداشتن شغل، اکنون دچار افسردگی شده اند.

وی گفت: بیکاری جوانان دلخوری و ناامیدی فراوانی را برای خانواده های آنان فراهم نموده که می طلبد مسوولان استانی و دویت تدابیر مطلوبی برای ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان بکار ببندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز