خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد:

گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی نیازمند رایزنی مسوولان استانی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۲۴

متاسفانه امکان انتقال شبکه های گازرسانی به این شهرها براساس نظر کارشناسان وجود ندارد اگرچه همچنان پیگیریم که دوباره کارشناسان به این دو شهر بیایند و نظرنهایی شان را با استفاده از خطوط دیگر شبکه های انتقال گاز مانند " تنگ پیرزال " برای ما مشخص کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تلاش ها برای گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در شهرشتان کهگیلویه همچنان ادامه دارد اما نیازمند رایزنی های بیشتر از سوی مسوولان است.

" مهندس هوشنگ صیدالی " در گفت و گو اختصاصی با ایلنا از یاسوج گفت: برخی تلاش ها برای گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه از سوی نماینده این حوزه در مجلس، استاندار و مسوولان شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما برای رفع مشکل گازرسانی به این ۲ شهر نیازمند ارتباطات و رایزنی های بیشتر با مسوولان وزارتخانه ای هستیم.

وی از رایزنی " نیکبخت " استاندار همدان با حوزه وزارت نفت برای گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه خبرداد و اظهارداشت: باید منتظر نظر نهایی کارشناسان در این ارتباط باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه امکان انتقال شبکه های گازرسانی به این شهرها براساس نظر کارشناسان وجود ندارد اگرچه همچنان پیگیریم که دوباره کارشناسان به این دو شهر بیایند و نظرنهایی شان را با استفاده از خطوط دیگر شبکه های انتقال گاز مانند " تنگ پیرزال " برای ما مشخص کنند.

صیدالی با بیان اینکه حدود ۱۴ روستای در مسیر این دو شهر، شرایط سختی را برای انتقال شبکه های گاز فراهم آورده است، خاطرنشان کرد: به عقیده کارشناسان، وجود همین روستاها خود از مهمترین مشکلات است.

وی گفت: اگر قرار باشد که شبکه های انتقال گاز به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک منتقل شود می بایست روستاها خالی از سکنه شود که امکان چنین کاری وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، طول خطوط شبکه انتقال گاز به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک را ۹۰ کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: اگر شرایط برای این انتقال فراهم شود حداقل سه سال زمان می برد تا کار گازرسانی به این ۲ شهر به پایان برسد.

صیدالی افزود: البته امکان استفاده از سیستم LNG بجای خطوط انتقال جهت گازرسانی برای این ۲ شهر نیز وجود دارد که باید منتظر نظر کارشناسان مرتبط باشیم.

وی گفت: سیستم LNG بنظر می رسد نسبت به CNG مناسب تر باشد و امیدواریم بتوانیم مشکل گاز شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک را از این طریق حل کنیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

این مناطق از مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز