خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

با اجرای سد خرسان۳،۱۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد به زیر آب می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۹۸

چنانچه پس از جمع آوری اطلاعات این نتیجه حاصل شود که این سد برای استان خسارات زیادی در برخواهد داشت طی نامه‌ای اعتراض خود را به مقامات مربط اعلام نموده و خواهان توقف پروژه یا تکمیل مطالعات می‌شویم.

ایلنا - یاسوج: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها ۱۰ روز فرصت دارند، میزان خساراتی را که اجرای سد خرسان ۳ در حال و آینده به حوزه مرتبط آن‌ها وارد می‌کند، ارائه دهند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پژمان نیک اقبالی با بیان این مطلب اظهار داشت: وجود این اطلاعات برای جمع بندی و تصمیم گیری در این خصوص و ارجاع به وزارتخانه‌های مرتبط لازم است.

وی با بیان اینکه برای این منظور نامه‌ای در سه بخش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تدوین می‌شود، اظهار داشت: آثار و مضرات اجتماعی این سد توسط دفتر امور اجتماعی استانداری و با همکاری دستگاه‌های مرتبط و آثار سیاسی نیز توسط حوزه معاونت سیاسی تهیه می‌شود.

وی افزود: در بخش اجتماعی، آمار جمعیت منطقه و مسایل اجتماعی ناشی از اجرای این سد لحاظ شود.

نیک اقبالی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌های اقتصادی و عمرانی نیز طی فرمتی خاص آثار و مضرات اقتصادی را طی ۱۰ روز آینده ارایه می‌دهند، افزود: این دستگاه‌ها تمام منافعی را که با اجرای سد خرسان ۳، از دست می‌دهند به صورت دقیق و با آمار و ارقام ریالی با دو مقطع حال و افق اجرای طرح عنوان کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه پس از جمع آوری اطلاعات این نتیجه حاصل شود که این سد برای استان خسارات زیادی در برخواهد داشت طی نامه‌ای اعتراض خود را به مقامات مربط اعلام نموده و خواهان توقف پروژه یا تکمیل مطالعات می‌شویم.

توقف یا مقابله با طرح ملی سد خرسان ۳ هدف ما نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: توقف یک طرح بزرگ ملی هدف ما نیست و قصد مقابله با اجرای آن را نداریم فقط در پی حفظ منافع استان به ویژه جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی در استان هستیم.

وی افزود: با اجرای سد خرسان ۳،۱۶ روستای استان به علاوه راه‌ها، پل‌ها، خدمات مختلف و… زیر آب خواهد رفت.

نیک اقبالی به برگزاری نشستی با مسئولین اجرای پروژه سد خرسان ۳ با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: راهکارهای جبران خسارت به ادعای آنان پرداخت خسارت به صورت کامل، اسکان مجدد و جایگزینی تمامی خسارت‌های عمومی عنوان شد و مناطقی که برای جایگزینی انتخاب شده‌اند مناطق شبلیز، رودشتی و بیژگن هستند.

وی با بیان اینکه مطالعات این سد از سال ۷۵ تا کنون توسط چند شرکت انجام شده است، افزود: به ادعای آنان از معبر اجرای این سد صنایعی نظیر آبزی پروری، مناطق گردشگری، پرورش پرندگان دریایی، نئوپان سازی، باغداری، صنایع تبدلی و پرورش گل به صورت صنعتی راه اندازی و برای دو هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

نیک اقبالی این مطالعات را ناقص و ایده آلی دانست و گفت: تا کنون از محل اجرای سدهای مارون و تنگ سرخ چنین مزایایی نیز نصیب استان نشده است و این پیش بینی دور از واقعیت هستند.

وی ضمن انتقاد به مدیران دستگاه‌های غایب در جلسه و با بیان اینکه این نشست به منافع مستقیم دستگاه‌ها مربوط است، تأکید کرد: بررسی و جمع بندی دستگاه‌های اجرایی از چند منظر اجتماعی، زیست محیطی، پدافندی و مسایل اقتصادی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز