خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند و دفاع غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد:

سد خرسان ۳ سودی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۹۶

گرچه سد خرسان ۳ یکی از طرح های بزرگ کشور است، اما دلیلی نداره مزایا و محاسن احداثسد از جمله تامین آب، برق، انرژی، رونق اقتصادی، اشتغالزایی، توسعه جاذبه گردشگری برای حوزه های پایین دست باشد و بحثنگرانی و تبعات آن برای حوزه بالادست.

مدیرکل پدافند و دفاع غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حالی که سایه برخی مطالعات غیر اصولی با قی مانده از سد مارون و سد کوثر هنوز بر سر مردم سنگینی می کند اکنون نوبت سد خرسان است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " محمود مومن نسب " در نشست بررسی مسایل، مشکلات و منافع سد خرسان ۳ که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط به ریاست نیک اقبال معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد، افزود: با بهره برداری از این سد باید اذعان کرد استان کهگیلویه و بویراحمد در محاصره مخازن آب بالادستی و بلااستفاده قرار گرفته است.

وی گفت: زیر آب رفتن قریب به ۱۷ روستا، قطع کامل ارتباط برخی روستاهها از جمله روستای مازه کز، ناپدید شدن حوزه جنگلی، مرتعی و زراعی، تنک شدن پوشش گیاهی، قطع را ههای ارتباطی، افت شدید محصولات کشاورزی، از بین رفتن اشتغال و امرار معاش ساکنین، فرسایش خاک حوضه‌های بالادستی و آسیب کلی به مراکز آموزشی، درمانی، خدماتی، تاسیسات و شبکه های زیربنایی، آثار و جاذبه های فرهنگی گردشگری و مذهبی و… ار از جمله بخشی از خسارات وارده به مردم منطقه برشمرد.

این مسئول استانی اظهار داشت: گرچه سد خرسان ۳ یکی از طرح های بزرگ کشور است، اما دلیلی نداره مزایا و محاسن احداثسد از جمله تامین آب، برق، انرژی، رونق اقتصادی، اشتغالزایی، توسعه جاذبه گردشگری برای حوزه های پایین دست باشد و بحثنگرانی و تبعات آن برای حوزه بالادست.

مدیرکل پدافند و دفاع غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قبل از زمان آبگیری و بهره برداری برنامه عملیاتی، اطمینان بخش و اعتمادآور خویش را جهت جلوگیری از خسارات به حوزه بالادست سد را بصورت شفاف به استان کهگیلویه و بویراحمد ارایه دهند.

مومن نسب در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: از آنجایی که ساختگاه و سامانه انتقال و اهداف سد خرسان ۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف نشده لذا کنترل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل این سد به استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط مستقیم ندارد.

مدیرکل پدافند و دفاع غیر عامل استانداری در پایان سخنان خود افزود: با توجه اینکه سرشاخه های اصلی حوضه آبریز سد خرسان۳ از حوضه های آبریز استان کهگیلویه و بویراحمد تامین میشود و بخش حداکثری حجم آبی مخزن روستاهای حوزه سادات محمودی استان را در بر می گیرد، انتظار میرود مسئولین وزارت نیرو، شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران و استان چهار محال و بختیاری در برنامه ریزی های اقتصادی، توسعه ای و اجتماعی ملاحظات استان را با حساسیت منظور نمایند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز