خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با ایلنا:

برخی از مردم توان پرداخت بدهی قبض برق خود را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۶

متاسفانه هم اکنون شاهد علائم توسعه نیافتگی در بخش‌های مختلف این استان هستیم که همین عامل، دشواری خدمات‌رسانی به مشترکان برق را به‌دنبال دارد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از ناتوانی برخی از مشترکین برق این استان از پرداخت مبلغ بدهی قبوض برق خود خبر داد.

«حسن کریمی» به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: در کهگیلویه و بویراحمد برخی از مردم برای خرید انشعاب برق خود با مشکلات متعددی مواجه هستند و حتی برخی از آن‌ها نمی‌توانند بدهی‌های قبض برق خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: از این تعداد، ۴۰ درصد مشترکان روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه هم‌اکنون شاهد علائم توسعه نیافتگی در بخش‌های مختلف این استان هستیم که همین عامل، دشواری خدمات‌رسانی به مشترکان برق را به‌دنبال دارد.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی سه چهارساله اخیر شرکت‌های توزیع نیروی برق در سراسر کشور، اختلالی در پایداری شبکه و کیفیت برق کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است؟ خاطرنشان کرد: این شرایط به‌شدت اختلال آور بوده و فعالیت‌های توزیع برق با توجه به شرایط و تجهیزات لازم، ارتباط تنگاتنگی با بورس فلزات دارد.

وی گفت: قبل از این و پس از ابلاغ قانون استقلال شرکت‌های توزیع برق، کار‌ها به‌خوبی پیش می‌رفت و شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای در روند فعالیت شرکت‌های توزیع برق بودیم، اما پس از بروز بروز مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، صنعت مورد نظر رو به ضعف رفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نوسان قیمت‌ها بیش از تورم در شرکت‌های توزیع برق زیان آور بود، تصریح کرد: اگر تغییر قیمت‌ها روز به روز صورت نمی‌گرفت و تورم ثبات داشت، میزان خسارت‌های وارده تا این حد نبود.

کریمی افزود: در این شرایط، ریسک پذیری پیمانکاران و تامین کنندگان برق بشدت بالارفته که دلیل اصلی آن به ثبات نداشتن قیمت‌ها مربوط می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز