خبرگزاری کار ایران

امام جمعه پاتاوه دنا تاکید کرد:

خدمات مطلوب پزشکی در پاتاوه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۱

اگر در این روزها که پزشک وجود ندارد یک مورد تصادفی یا بیمار قلبی به این مرکز اعزام می شد و به دلیل نبود پزشک از بین می رفت چه کسی پاسخگو است؟

ایلنا: امام جمعه بخش پاتاوه در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خصوصاً در این بخش ابراز نارضایتی نمود.

«حجت الاسلام سیدنوراله افشار» به خبرنگار ایلنا در پاتاوه گفت: بعضی از امور حق مسلم مردم است و از جمله این امور خدمت پزشکان است که دانشگاه علوم پزشکی استان باید با برنامه ریزی صحیح نسبت به بکارگیری آنان اقدام نماید ولی متاسفانه در شهر پاتاوه که در ۴۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده در بعضی از روز‌ها پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی این بخش نیست.

وی با اشاره به مراجعه بیماران در بعضی از روز‌ها به این واحد درمانی و نبودن پزشک را معضلی بزرگ برشمرد و اعلام داشت: اگر در این روز‌ها که پزشک وجود ندارد یک مورد تصادفی یا بیمار قلبی به این مرکز اعزام می‌شد و به دلیل نبود پزشک از بین می‌رفت چه کسی پاسخگو است؟

امام جمعه پاتاوه در شهرستان دنا با اشاره به یک مورد تصادف که حدود یک ماه قبل در نزدیکی شهر پاتاوه رخ داد که افرادی فارس زبان بودند و یکی از آن‌ها که که توانایی صحبت کردن را داشت و در مورد تصادف توضیح می‌داد و به شهر یاسوج اعزام شد و از دنیا رفت، خاطرنشان کرد: در صورت وجود امکانات در این شهر پاتاوه و خدمت رسانی مطلوب‌تر آیا امکان زنده ماندن وی وجود نداشت.

افشار به مشکلات محورهای مواصلاتی استان و در راس آن‌ها جاده یاسوج به اصفهان بیان نمود: با توجه به آمار پلیس راه استان ۲۱ درصد تصادفات استان مربوط به این محور می‌باشد که این آمار لزوم امکانات درمانی از جمله داشتن بیمارستان ویژه در شهر پاتاوه را دارد.

وی در مثال دیگری از کودکی که در خود بخش پاتاوه به زیر ماشین رفت و تا رساندن به مرکز استان جان داد اشاره کرد و بیان داشت: این معضلات و مشکلات در ۴۰ کیلومتری مرکز استان و آن هم مرکز یک بخش و یک شهر رخ می‌دهد پس وای به حال مناطق محروم دیگر استان.

امام جمعه پاتاوه در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم، عزاداری برای امام حسین(ع) را بهترین موقعیت از عمر انسان بر شمرد و افزود: هرشب از ماه محرم متعلق به یکی از عزیزان حادثه عاشورا است و شرکت در این ایام از شب اول که متعلق به حضرت مسلم است و در همه شب‌ها عزاداری‌ها با شور و شوق حسینی باشد تا رضایت اهل بیت را نشان دهد.

وی همچنین بر پوشیدن لباس مشکی و نصب پرچم بر سر در منازل و استفاده از مبلغین در ایام محرم تاکید کرد و گفت: با بر نامه ریزی صحیح در موقع سخنرانی مبلغین در مجالس حضور داشته باشیم و معرفت خود را نسبت به سید الشهداء افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز