خبرگزاری کار ایران

حمید سوریان:

تجربه شکست و پیروزی در المپیک را دارم/ مسابقات این دوره متفاوت است

پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازیهای المپیک ایران معتقد است تجربه خوبی از حضور در این مسابقات دارد که می‌تواند او را دوباره به مدال برساند.

به گزارش ایلنا، حمید سوریان در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در جمع خبرنگاران گفت: المپیک امسال با دوره قبل کاملا متفاوت است اما من هم تجربه شکست و پیروزی در این آوردگاه بزرگ را دارم و با بینش و نگرشی متفاوت به المپیک ریو خواهم رفت.

 وی در خصوص تمرینات آماده‌سازی تیم ملی نیز گفت: روزهای پایانی تمرینات تیم ملی را پشت سر می گذاریم. ما از مدت‌ها پیش برای رسیدن به مرز آمادگی ایده آل تمرینات سنگین و پرفشاری را پشت سرگذاشتیم. من هم با توجه به حضور در تورنمنت‌های مختلف برای کسب سهمیه، مبارزات سنگینی را داشتم که امیدوارم هم من و هم تمامی ورزشکاران کاروان ایران با نتیجه خوبی در المپیک همراه شویم.  در المپیک ۲۰۰۸ پکن از کسب مدال محروم ماندم ولی در المپیک لندن توانستم جبران کنم و در مجموع کاروان کشتی نیز توانست با شش مدال رنگارنگ عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

سوریان در واکنش به این مساله که باید به عنوان نخستین ملی پوش کشتی در المپیک به میدان برود گفت: به هیچ عنوان با چنین شرایطی غریبه نیستم چراکه من به عنوان کشتی گیر سبک وزن همیشه زودتر از دیگر هم‌تیمی‌هایم به میدان رفته‌ام. امیدوارم من و عبدولی که باید در روز نخست مسابقات به میدان برویم با کسب یک نتیجه مطلوب باعث ایجاد امید و انگیزه دیگر ملی پوشان کشتی باشیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه شناختی از حریفانش در این دوره از المپیک دارد افزود: شناخت نسبی از رقبا دارم البته با توجه به ادغام وزن ۵۵ با ۶۰ که بیشتر مدعیان را به وزن ۵۹ کیلوگرم سوق داد، سطح رقابتها نسبت به گذشته بالاتر خواهد بود. تمامی کشتی‌گیران این وزن از عنوان‌داران جهان و المپیک هستند و برخی از آنها تجربه حضور در دو المپیک را نیز دارند. ضمنا برخی از رقبای جوان و جویای نام نیز با توجه به  توان جسمی و انگیزه بالا می‌توانند رقبای سرسختی باشند که باید با برنامه و نقشه متفاوتی به مصاف آنها رفت.

کد خبر : ۳۹۴۱۸۹