خبرگزاری کار ایران

کشتی‌آزاد قهرمانی‌جهان - ازبکستان؛

آزادکاران ایران نایب‌قهرمان جهان شدند / قهرمانی مقتدرانه روس‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۱۹

تیم ملی کشتی‌آزاد روسیه با کسب ۶۱ امتیاز با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ترکیه نیز پس از روسیه و ایران عنوان سومی را کسب کرد.

آزادکاران کشورمان برای ششمین بار عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های کشتی‌آزاد قهرمانی جهان را کسب کرد.

به گزارش ایلنا، ‌ دومین روز از رقابت‌های کشتی‌آزاد قهرمانی جهان از صبح امروز در تاشکند برگزاری شد که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با ۲ نماینده در فینال کار خود را دنبال کرد که البته هر دو نماینده ایران مقابل رقبای خود شکست را پذیرا شدند تا سهم ایران از اوزان روز دوم ۲ مدال نقره باشد.

مسعود اسماعیل‌پور که کادر فنی کشتی امیدهای زیادی به کسب مدال طلای او در این رقابت‌ها داشتند در کشتی آخر خود در وزن ۶۱ کیلوگرم مقابل علی‌اف از آذربایجانی تن به شکست داد تا دستش از کسب مدال طلا باز بماند. همچنین سید احمد محمدی در وزن ۶۵ کیلوگرم در نخستین حضور خود در رقابت‌های جهانی تا فینال خوب پیش رفت، ولی در فینال مقابل سوسلان رومانوف از روسیه با ضربه فنی شکست خود تا این کشتی‌گیر نیز یک مدال نقره برای تیم ملی کشورمان کسب کند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب ۳ مدال نقره(کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل‌پور و سید احمد محمدی) و ۲ مدال برنز(حسن رحیمی و محمدحسین عسگری‌محمدیان) و ۴۵ امتیاز به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان داد تا به عنوان نایب قهرمانی بسنده کند. تیم ملی کشتی‌آزاد روسیه با کسب ۶۲ امتیاز با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ترکیه نیز پس از روسیه و ایران عنوان سومی را کسب کرد.

کار تیم ملی ایران امسال به چند دلیل سخت تر از سال قبل بود. از یک طرف بازیهای آسیایی در پیش است و تمرکز کشتی گیران و مربیان معطوف به دو رویداد متوالی است و از طرف دیگر روس ها نیز نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشتند و برخی ضعف های سال قبل را بر طرف کرده و چهره‌های نامداری مانند لبدوف، چارگوش و گادیسوف که در جهانی بوداپست غایب بودند، آمادگی خود را بازیافته بودند و در ۸۴ کیلو هم یک جوان جویای نام به نام رشید سعد‌الله یف چهره شد و به مدال طلا رسید.

کشتی گیران اعزامی به رقابت‌های جهانی با تکیه بر فرآیند انتخاب تیم‌های ملی و با برگزاری مسابقات انتخابی راهی مسابقات جهانی شدند و با توجه به فاصله کوتاه رقابت‌های جهانی با بازی‌های آسیایی اینچئون کادر فنی تمرکز و تقسیم نیروی خود را بر اساس این دو رویداد قرار داده بود و از امروز کادر فنی تلاش می کند تا تیم را برای بازی های آسیایی که کسب مدال طلا در آن حائز اهمیت است آماده کند و قطعا جمع کردن یک تیم که چند نفر از کشتی گیران حاضر در آن در رقابت جهانی از کسب مدال بازمانده اند کار دشواری را پیش روی آنها گذاشته است.

رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی اینچئون روزهای ۵ تا ۷ مهرماه برگزار می‌شود و کادر فنی از فردا تا شروع وزن‌کشی دو وزن اول، ۱۵ روز فرصت دارد که زمان بسیار کمی برای ریکاوری کشتی گیران محسوب می شود.

تیم ایران نسبت به سال گذشته در کنار چهار چهره با تجربه خود از ۴ کشتی‌گیر جوان بهره برد که البته محمد حسین محمدیان و سید احمد محمدی از جمله جوانان تیم ایران در این میان عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند. تیم ایران پیش از این ۵ بار در سال‌های ۱۹۷۱،۱۹۷۳، ۱۹۹۵،۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده بود و این ششمین نایب قهرمانی تیم ایران در رقابت‌های جهانی بود. تا پایان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴،۴۴ مدال طلا، ۴۳ نقره و ۳۸ برنز ره‌آورد ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران از این رقابت‌ها بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز