خبرگزاری کار ایران

با حضور ۳ هزار کشتی گیر؛

بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا در تهران آغاز شد / ثبت کشتی دهه فجر ایران در گینس

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۹۳

مدیریت رکوردهای جهان گینس نیز نامه فدراسیون کشتی ایران برای ثبت بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا را، پذیرفته و قرار است مستندات پس از رقابت ها برای ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس ارسال شود.

بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا در تهران امروز(پنج شنبه) با عنوان رقابت های عمومی(اوپن) کشتی آزاد و فرنگی کشور با حضور ۳۰۰۰ کشتی گیر در تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، این رقابت ها تا فردا جمعه در رشته های آزاد و فرنگی و در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می شود. امسال برای نخستین بار این مسابقات به صورت همزمان برروی ۱۵ تشک برگزار خواهد شد.

تیم ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پذیرش شدند و کشتی گیران تمامی استان ها نسبت به ثبت نام خود در این مسابقات اقدام کردند.

این رقابت ها دربرنامه های حفظ کشتی درالمپیک اهمیت بالایی دارد و قرار است مستندات آن در این زمینه به کمیته بین المللی المپیک(IOC) ارسال شود.

همچنین مدیریت رکوردهای جهان گینس نیز نامه فدراسیون کشتی ایران برای ثبت بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا را که با نام گرامی داشت دهه مبارک فجر برگزار می شود، پذیرفته است و قرار است مستندات پس از رقابت ها برای ثبت در کتاب رکوردهای جهان گینس ارسال شود.

کمال بوعزیز نایب رئیس آفریقایی کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی از تونس به عنوان میهمان در این رقابت ها حضور خواهد داشت. ۱۶۰ داور شامل داوران بین المللی و ملی قضاوت بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا را بر عهده خواهند داشت.

دراین مسابقات با توجه به سهمیه داده شده به استان های سراسر کشور(رده بندی تیمی رقابت های قهرمانی کشور) نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سه ردیف تشک در نظر گرفته شده(هر رده ای سنی پنج تشک) با هم به رقابت می پردازند.

نفرات برتر این رقابت ها با نظر کادرفنی سهمیه حضور مستقیم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را به دست می آورند. تماشای این مسابقات برای علاقه مندان به ورزش ملی کشور رایگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز