خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های چایکاران کشور:

مطالبه ۳۰ میلیاردی چایکاران تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۷۰

چکیده: ‌ «برای خرید برگ سبز چای شش ماه اول سال، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده و مبلغی در همین حدود از مطالبات باقی مانده بود که در نشست برگزار شده در روز پنج شنبه ۱۱ مهر ماه با حضور رئیس بودجه و برنامه، وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان استان گیلان و نمایندگان چایکاران، دستور پرداختش صادر شد.»

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های چایکاران کشور از دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت حدود ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران تا پایان هفته جاری خبر داد.

«پرویز شعبانی» در این باره به ایلنا گفت: برای خرید برگ سبز چای شش ماه اول سال، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده و مبلغی در همین حدود از مطالبات باقی مانده بود که در نشست برگزار شده در روز پنج شنبه ۱۱ مهر ماه با حضور رئیس بودجه و برنامه، وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان استان گیلان و نمایندگان چایکاران، دستور پرداختش صادر شد.

وی با اشاره به قانون ماده ۳۷۸ مجلس که بر خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی تاکید دارد افزود: در حالی که بر اساس این ماده قانونی، پرداخت بهای برگ سبز چای به‌عهده دولت است و تأخیر در این زمینه شامل جریمه می‌شود، رویه دولت گذشته به گونه‌ای بود که بهای برگ سبز چای زود‌تر از شش ماه پرداخت نمی‌شد.

این فعال صنفی افزود: در نشست هفته گذشته تصمیم گرفته شد دولت از این پس، قیمت برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان را در کمتر از یک ماه پرداخت کند.

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های چایکاران کشور در پایان اظهار داشت: همچنین در این نشست مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، استانداری گیلان، سازمان چای و نمایندگان شهرهای چای خیز به صورت مستمر برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز