خبرگزاری کار ایران

کلنگ احداث مدرسه خیرساز عشایری کهنوج به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۲۰

با حضور جمعی از مردم، مسئولان محلی، فرهنگیان و دانش آموزان کلنگ احداث مدرسه 4 کلاسه خیرساز عشایری در روستای لنگ آباد از توابع شهرستان کهنوج به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، منوچهر امیرتیموری در آیین کلنگ زنی این مدرسه عشایری، گفت: خیران انسان‌های وارسته‌ای هستند که دلی دریایی و دستانی پرسخاوت دارند.

وی از مدرسه سازی به عنوان مشارکت در سرمایه‌های فکری و فرهنگی جامعه یاد کرد و تلاش برای گسترش فضاهای آموزشی مطلوب و استاندارد را زمینه رشد و شکوفایی هر چه بهتر دانش آموزان محروم این منطقه عنوان کرد.

امیرتیموری توسعه مدارس عشایری را از برکات مهم جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: این دستاورد مهم انقلاب با این هدف انجام شده است که هیچ دانش آموزی حتی در دورترین و سخت گذرترین مناطق کشور از تحصیل باز نماند.

رئیس آموزش و پرورش عشایری اظهار داشت: با وجود این که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 50 مدرسه عشایری با همت دولت و خیران از فضای آموزشی مناسب برخوردار شده است اما هنوز 240 مدرسه نیازمند فضای آموزشی استاندارد است که لازم است از همین جا ضمن تشکر از خیران، تقاضا کنم که به آموزش و پرورش عشایری توجه بیشتری کنند و این دانش آموزان محروم را زیر چتر حمایت خود قرار دهند.

منوچهر امیرتیموری در ادامه افزود: با توجه به تعهد خیر، این دبستان عشایری در پایان خرداد ماه سال 97 به بهره برداری می رسد و از ابتدای مهر ماه، 5 مدرسه عشایری (کوچ، مهدیه، جمکران، شهید علی جان اکوان و طوبی) ادغام خواهند شد و با 116 دانش آموز در این مکان جدید به تحصیل ادامه خواهند داد.

این دبستان 4 کلاسه عشایری دارای آبدارخانه و خانه اسکان معلم است و با زیربنای 277متر مربع و مساحت 5165 متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال توسط خیران گروه آبادی ایران ساخته می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز