خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد:

درخشش دانش‌آموزان کرمانی در دومین جشنواره ملی"دریا، مسیر پیشرفت"

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۱۳۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان کرمانی در دومین جشنواره ملی "دریا، مسیر پیشرفت"خوش درخشیدند و به مقام دوم کشوری دست پیدا کردند.

‎به گزارش ایلنا، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی افزود: بنا به اعلام رسمی دبیرخانه دومین جشنواره ملی دریا، مسیر پیشرفت، محمد ریاحی و بهروز خیام از شهرستان رفسنجان موفق به کسب‌رتبه دوم کشوری طرح‌های پژوهشی در بخش نوآوری و خلاقیت و همچنین ابداع و اختراع در این جشنواره شدند.

‎وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در باغ موزه دفاع مقدس تهران و با حمایت بیش از ۲۰ وزارتخانه و دانشگاه،توسط معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه‌فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و انجمن مهندسی دریایی ایران، در سه بخش، ۱۱ رشته و ۱۶ محور برگزار شد.

‎وی گفت: در مسابقات جهانی یو سی مس (محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه) نیز که آبان ماه امسال در کشور امارات برگزار شد، تیم جمهوری اسلامی ایران متشکل از دانش‌آموزان رفسنجانی، در رقابت با دانش آموزان ۳۳ کشور جهان موفق به کسب رتبه اول تیمی شدند.

‎بر اساس این گزارش در مسابقات جهانی سال قبل نیز که در کشور هندوستان برگزار شد، دانش‌آموزان رفسنجانی موفق به کسب رتبه سوم جهانی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز