خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان عنبرآبادِ جیرفت خبر داد:

کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر کودکان کمتر از پنج سال در عنبرآباد کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۱۲۸

‎مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد گفت: در شش ماه نخست سال گذشته در این شهرستان هفت مورد مرگ کودکان زیر پنج سال ثبت شده که این آمار در مدت زمان مشابه به یک مورد کاهش پیدا کرده است.

‎به گزارش ایلنا، خدابخش افتخاری در نشست بررسی کمیته مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماهه شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماه یکی از مهمترین شاخص های بهداشتی به شمار می رود افزود:  بهبود این شاخص نشان از روند مطلوب ارائه خدمات بهداشتی در مراکز و خانه های بهداشت این شهرستان است.

‎ افتخاری با بیان اینکه شاخص کشوری مرگ کودکان زیر پنج سال 15 است گفت: این شاخص سال گذشته در این شهرستان 7.5 گزارش شده که میزانی قابل قبول است اما باید تلاش کنیم تا به کمترین حد ممکن برس

‎وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته در زمینه مرگ کودکان در عنبرآباد ادامه داد: در شش ماه نخست سال گذشته در این شهرستان هفت مورد مرگ کودکان زیر پنج سال ثبت شده که بیشترین علت مرگ و میر در این مدت سوانح، حوادث و ناهنجاری های جنینی گزارش شده است.

‎این مقام مسوول اظهار کرد: با اقدامات انجام شده از جمله همکاری های درون بخشی و برون بخشی شامل، شناسایی نقاط حادثه خیز و پرخطر و مکاتبه با راهنمایی و رانندگی، نظارت بر حصارکشی استخرها و حوضچه های آب، افزایش آگاهی در زمینه علت مرگ های صورت پذیرفته و نیز ارائه راهکارهای لازم در شش ماه نخست امسال، مرگ کودکان زیر پنج سال با ثبت تنها یک مورد در عنبرآباد کاهش چشمگیری داشته است.

‎افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری و مراقبت زنان باردار و دارای علایم خطر، برگزاری نشست‌های آموزشی برای مادران باردار در مورد مصرف صحیح مکمل‌ها و تهیه و توزیع پمفلت‌های آموزشی با موضوع زایمان زودرس به منظور کاهش مرگ کودکان از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز