خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار کرمان؛

موافقت نامه اجرای برنامه ملی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی منعقد شد

موافقت نامه اجرای برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی فی مابین استانداری کرمان و معاونت سیمای رسانه ملی منعقد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، روز دوشنبه در سفر علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان به پایتخت، در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و انتخاب استان کرمان از سوی ریاست جمهوری به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و با توجه به رویکردهای مردمی بودن و درون زایی مورد تاکید در این سیاست ها و به منظور دستیابی به توسعه و توازن  منطقه ای و استفاده حداکثری از گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، موافقت نامه ای فی مابین استانداری کرمان و معاونت سیمای رسانه ملی منعقد شد.

فرهنگ سازی برای توانمندسازی اجتماعی مردم از طریق ایجاد ساز و کار فعال سازی بخش خصوصی در توسعه استان، برنامه سازی برای رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری از اهم اهداف این موافقت نامه است.

ظرفیت سنجی و انجام برنامه ریزی لازم متناسب و همگام با برنامه ریزی توسعه استان و اسناد فرادست استانی و شهرستانی به منظور گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی برای بالفعل شدن پتانسیل های استان و تاکید بر ظرفیت های بخش خصوصی از جمله تعهدات معاونت سیمای رسانه ملی در موافقت نامه فوق است.

همچنین معاونت سیمای رسانه ملی متعهد شد تا نسبت به برنامه ریزی و فرهنگسازی در جهت مشارکت مردمی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارج استان و کشور در راستای درون زایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه های خرد و کلان منطقه و برون منطقه برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و اطلاع رسانی و فرهنگسازی ایجاد صندوق های روستایی و محلی برای جمع آوری پول های خرد و یارانه ها و مشارکت در پروژه های اقتصادی و تشکیل کارگروه تخصصی جهت اجرای این موافقت نامه اقدام شود.

در مقابل نیز استانداری کرمان متعهد شد تا مطالعات انجام شده از وضعیت و پتانسیل های منطقه را در اختیار رسانه ملی قرار دهد و نقش مشاوره، سیاست گذاری، نظارت و حاکمیت خود را اعمال شود.
استانداری کرمان همچنین متعهد شد در چارچوب قوانین و مقررات، پیگیری و مساعدت لازم را در اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه به عمل آورد.

لازم به ذکر است که ایجاد هماهنگی لازم بین عوامل اجرایی، دستگاه های اجرایی و نهادهای مالی در شهرستان، استان و تهران به منظور تسهیل فرآیند گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به عهده استانداری است.

کد خبر : ۴۱۶۳۳۳