خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان مطرح کرد:

هزینه امروز برای آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است

استاندار کرمان توجه به آموزش و پرورش را یکی از پایه های اصلی توسعه انسانی و توسعه پایدار در هر جامعه ای دانست و یادآور شد: امروز هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه مصادف با سومین روز از ماه مهر به اتفاق نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان استان با حضور در دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان ضمن نواختن زنگ مهر و ایثار (آغاز سال تحصیلی 95-96)، بر راه اندازی کلاس های آشنایی با آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی توسط ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان تاکید کرد.

وی در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و مصادف شدن این هفته با آغاز سال تحصیلی، افزود: تقارن آغاز سال تحصیلی و همچنین آغاز سرشماری نفوس و مسکن که به توسعه کشور و استان کمک می کند، این روز را نسبت به سایر روزها متفاوت ساخته است.

استاندار کرمان از مردم درخواست کرد در راستای برنامه ریزی دقیق، با شکوه و حوصله در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کنند.

رزم حسینی توجه به آموزش و پرورش را، یکی از پایه های اصلی توسعه انسانی و توسعه پایدار در هر جامعه ای دانست و یادآور شد: امروز هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای نسل آینده است.
وی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار مدرسه و فعالیت 50 هزار معلم در استان کرمان، خاطر نشان کرد: آغاز سال تحصیلی آغاز ساخت آینده کشور، دانش و کوشش است لذا امید می رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است، در حوزه آموزش و پرورش تحقق یابد.

استاندار کرمان ضمن قدردانی از اقدامات مسئولانی که زمینه تحصیل بیش از 500 هزار نفر دانش آموز را در استان کرمان فراهم کرده اند،گفت: با اجرای طرح توانمندسازی مردم در شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه گنج و ترغیب دانش آموزان به تحصیل علم در دو سال گذشته از 3 هزار و پانصد نفر و سال 95 از 6 هزار و 500 دانش آموز معدل بالای 18، تجلیل شد و امید می رود این حرکت در سراسر استان گسترش یابد.

در ادامه این آئین پیام علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش توسط حسینی مقدم نماینده وزیر قرائت شد.
متن پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سال تحصیلی جدید به شرح زیر است:
با سلام و درود به روان پاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه دانشجو معلمان شهید، فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به اعضای خانواده‌ ‌بزرگ دانشگاه فرهنگیان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
هم‌زمانی آغاز سال تحصیلی با ایام جان‌فشانی‌های دوران حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس، یادآور ایثار و ازخودگذشتگی معلمان غیور و بزرگی است که در ایفای نقش معلمی از جان خویش گذشتند.
در آغاز سال تحصیلی، از مدیران و مسئولان  ارجمند انتظار می رود تمهیدات و مقدمات لازم  را برای آماده‌سازی دانشگاه از لحاظ فضا، امکانات، محتوا، برنامه و فوق‌برنامه‌ها و سازمان ادارى و آموزشى براى شروعى با کیفیت فراهم آورند و حداکثر امکان بهره‌برداری از فضاى شبانه‌روزی و فوق‌برنامه را برای رشد و اعتلاى استعدادهای بالقوه‌ دانشجو معلمان در زمینه‌های علمى، فرهنگى اعتقادى، معنوى ،پژوهشى، ورزشى و هنرى مهیا کنند.
به  مدیران، کارکنان و دانشجویان عزیز  توصیه می‌ کنم، توجه و اهتمام به مفاد منشور حقوق و تکالیف دانشجو معلمان و پایبندی به آن را سرلوحه‌ فعالیت‌های خود قرار دهند.
همچنین به دانشجو معلمان عزیز سفارش می‌کنم، در سال موسوم به « اقتصاد مقاومتى اقدام و عمل»،  ضمن تمرین و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و ساده زیستى و استفاده‌ بهینه از وقت،  فضا و امکانات موجود در محیط تحصیلى،  به همراه دیگر دانشجویان عزیز  در نوآوری‌ها و ارائه‌ طرح‌ها و پیشنهادهای خلاقانه  و نیز اداره‌ بهتر و باکیفیت محیط زندگی و تحصیلی، همکاری و مشارکت فعال داشته باشند؛ در استفاده‌ هر چه‌بهتر از فضا و محیط شبانه‌روزی برای ارتقاى معنوى و مهارتى خود تلاش کنند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های برنامه‌های دانشگاه از طریق عضویت و حضور فعال در انجمن‌ها و تشکل‌هاى مختلف دانشجویى و صنفى حضور فعال و مؤثر داشته باشند.
از خداوند متعال در سال تحصیلی جدید ، توفیق و سربلندی عزیزان را برای آغازی شایسته، هدفمند و پیروز خواستارم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در این آئین از تحصیل 67 هزار و 700 دانش آموز و آغاز فعالیت 4 هزار و 100 پرسنل فرهنگی در هزار و 750 کلاس و 243 مدرسه ناحیه یک در سال تجصیلی 95-96 خبر داد و کمبود فضای آموزشی را یکی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد خبر : ۴۱۳۳۵۲