خبرگزاری کار ایران

در سفر سفیر ایتالیا به کرمان مطرح شد:

بدنبال توسعه همکاری با استان کرمان هستیم

سفیر ایتالیا گفت: برخی از فعالان اقتصادی ایتالیا کرمان را خوب می‌شناسند و اکنون نیز در این استان همکاری دارند و در مجموع ما به دنبال توسعه همکاری‌ها هستیم.

به گزارش ایلنا، مائرو کانچتوری در سفر به کرمان در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: پیشنهاد من به فعالان اقتصادی ایتالیا این بود که از ظرفیت‌های سایر استان‌های ایران بهره ببرند از این رو به کرمان آمدم تا با پتانسیل‌های این استان آشنا و اطلاعات لازم را به هیات‌های اقتصادی ایتالیا عرضه کنم.

وی گفت: به دنبال رفع مشکلات بانکی و همچنین بیمه‌ای برای برقراری و توسعه این روابط تجاری هستیم و شرکت‌های ایتالیایی نیز آماده ارائه تکنولوژی برتر به شرکت‌های کرمانی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان هم با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی خورشیدی و بادی، خودرو،  بهینه‌سازی مصرف آب ، گردشگری و... آماده همکاری با شرکت‌های ایتالیایی هستیم ، گفت: اتاق کرمان مطالعاتی را در زمینه ساماندهی محصولات کشاورزی جنوب استان آغاز کرده است که فعالان اقتصادی ایتالیا می‌توانند در این زمینه نیز با اتاق کرمان همکاری کنند.

سیدمهدی طبیب‌زاده توسعه روابط تجاری با ایتالیا را مستلزم ایجاد پوشش بیمه‌ای و تامین فاینانس دانست و گفت: هر کشوری که این مشکلات را رفع کند می‌تواند همکاری وسیعی با فعالان اقتصادی استان آغاز کند.

سفیر ایتالیا در ایران به همراه خانواده خود از جاذبه‌های گردشگری بم  نیز  بازدید کرد.

مائرو کانچتوری در دیدار با فرماندار بم گفت: به نظرم کمک‌های بین‌المللی در زمان زلزله اندک بود و این همت و صبوری مردم بم باعث ساخت این شهر زلزله‌زده شد.

وی از سفر توری‌های گردشگری ایتالیایی در آینده نزدیک به بم خبر داد.

کد خبر : ۴۱۱۵۳۰