خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان کرمان:

موزه نظم و امنیت در کرمان راه‌اندازی می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با همراهی و پشتیبانی استاندار کرمان، موزه نظم و امنیت در این استان به صورت دائمی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سردار سرتیپ دوم رضا بنی‌اسدی‌فر روز یکشنبه در نخستین جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت استان کرمان افزود: به منظور برگزاری این جشنواره 20 هزار سند خطی در حوزه نظم و امنیت جمع آوری شده که می‌طلبد در قالب یک موزه به نمایش درآیند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت علاوه بر راه اندازی موزه، برنامه ریزی برای برگزاری همایش‌های آتی و تشکیل دبیرخانه کاربست جشنواره مد نظر قرار گرفته است.

وی به مولفه‌های راهبردی مورد انتظار از جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت اشاره کرد و گفت: مهندسی اسناد و آثار نظم و امنیت، تییین نقش تاریخ نظم و امنیت در استان کرمان و گذشته پژوهی از جمله این موارد است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به رونمایی از کتاب زندگینامه امیران سرتیپ صنایعی و رضایی نیا از فرماندهان نظم و امنیت در استان افزود: کتاب تاریخ نیروی انتظامی نیز در این جشنواره رونمایی می‌شود.

وی رونمایی از نرم افزار اسناد نظم و امنیت استان کرمان را از دیگر بخش‌های جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت برشمرد.

سردار بنی‌اسدی فر دانایی محوری، خردگرایی، خودباوری، تبیین مدنیت نظم و امنیت ایرانی، شناسایی افکار گذشتگان و مدیریت دانش بنیان و اثرگذار امنیت را از اهداف برگزاری جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت بیان کرد.

وی گفت: همواره به گذشته پرافتخار خود می‌بالیم اگرچه قدرت‌های بزرگ بخشی از آثار تاریخی ما را به سرقت برده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بر مبنای کاوش‌ها و تمدن‌های بزرگ کشور آثار بسیار مهمی از سابقه امنیت و نظم در کشور ما وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به گذشته خود افتخار کرده و از تجارب گذشتگان درس بگیریم عنوان کرد: کار اجرایی جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت استاند کرمان از ماه‌ها قبل آغاز شد و امروز به ثمر رسید.

نمایشگاه اسناد و آثار نظم و امنیت استان کرمان نیز در این آیین برای بازدید عموم افتتاح شد.

کد خبر : ۴۰۷۷۸۴