خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دولت؛

7 کیلومتر از باند دوم محور بم - کرمان افتتاح شد

به مناسبت هفته دولت 7 کیلومتر از باند دوم محور بم - کرمان با حضور معاون استاندار کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان ، صبح امروز با حضور محمدرضا فتوت معاون استاندار کرمان، هفت کیلومتر از باند دوم محور بم - کرمان افتتاح و زیر بار ترافیک رفت.

محمدمهدی بلوردی، مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان در حاشیه این افتتاح اظهار داشت: برای احداث هفت کیلومتر از باند دوم محور بم - کرمان در مجموع 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با تأکید بر اهمیت باند دوم محور بم - کرمان از لحاظ ترافیکی عنوان کرد: برای تکمیل این مسیر که 10 کیلومتر از آن باقی‌مانده است، 200 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

بلوردی ابراز داشت: از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در بم به منظور افتتاح پروژه‌ها و اجرای چند پروژه جدید دعوت کردیم که این سفر احتمالاً در مهر ماه صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان افزود: در ادامه این محور به سمت زاهدان از بم تا شورگز 120 کیلومتر راه احداث شده است.

محمدرضا فتوت نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر نماد سخت‌کوشی، تلاش و ساده‌زیستی هستند، باید الگو گرفتن از این شهیدان و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

همچنین امروز 10 مجتمع تأمین آب روستایی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آب و فاضلاب روستایی استان کرمان به صورت همزمان افتتاح شد.

علی رشیدی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: این مجتمع‌ها تأمین آب آشامیدنی 21 روستا را با جمعیت 10 هزار و 656 نفر را انجام می‌دهند.

وی افزود: اعتبار این طرح‌ها از محل تبصره پنج صندوق توسعه ملی و 62 هزار و 500 میلیون ریال است که 52 کیلومتر لوله‌گذاری، احداث 9 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت یک هزار و 600 مترمکعب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث پنج ایستگاه پمپاژ شامل می‌شود.

رشیدی عنوان کرد: 10 مجتمع تأمین آب روستایی در دهبکری، سبزوئیه، مرغک، آدوری، دریجان، میج و بندر، هفت بادام، باغ خشک، فردوس و کهن سیر ایجاد شده‌اند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: مجتمع مرغک شامل 12 روستاست که حجم کل کار 39 کیلومتر لوله‌گذاری و چهار باب مخزن است و یک هزار نفر از جمعیت روستا را پوشش می‌دهد.

وی در پایان افزود: مجموع اعتبار این مجتمع 8 میلیارد و 300 میلیون تومان است و تا چهار ماه آینده مابقی مجتمع‌ها افتتاح می‌شوند.

کد خبر : ۴۰۵۳۱۰