خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان تاکید کرد:

مدیران به حوزه اشتغال در استان کرمان نگاه ویژه داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۸۰۲

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها به صورت ویژه مسائل مربوط به اشتغال را دنبال کنند، گفت: اقدامات و عملکرد مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی استان تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر یکشنبه در  کارگروه اشتغال‌استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: دستگاه‌های متولی مدت زیادی بر روی سند خود اشتغالی و اشتغال در صنایع کوچک کار کردند و با رونمایی آن، مبالغی برای اجرای طرح اختصاص داده شد.

وی به انسجام دستگاه‌های متولی در اجرای سند خوداشتغالی اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال برای بیش از 13 هزار نفر و عملکرد 74 درصدی نشان از موفقیت این سند دارد که می‌تواند تسریع کننده امور در حوزه اشتغالزایی شود.

استاندار کرمان بر ارسال گزارش عملکرد سند خوداشتغالی استان به وزرا و معاونان جهت تکمیل بودجه سال جاری تاکید و خاطر نشان کرد: مدیران هر دستگاه باید مسائل مربوطه را به جد پیگیری کنند و این امر جزو کارنامه مدیران است و قطعا این اقدامات در عملکرد مدیران در حوزه اقتصاد مقاومتی استان تاثیر می گذارد.

رزم حسینی با اشاره به معرفی استان کرمان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: مدیران باید برای فضای کنونی استان با دیگر سال ها تفاوت قائل شده و با نگاه جدید و تلاش مضاعف کارها را دنبال کنند.

وی از فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و افزود: کلیه برنامه ها به صورت هفتگی در ستاد اقتصاد مقاومتی رصد می‌شوند و مسئولان کشور و استان به دنبال اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در عمل هستند بنابر این رسانه ها باید اقدامات ستاد را در راستای رصد و اطلاع رسانی آنها بکوشند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه های متولی باید با هماهنگی برای اشتغال، اقدام کنند، خاطر نشان کرد: استان کرمان در حال حاضر در مسیر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است لذا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که مسئولیت ایجاد شغل را برعهده دارد نباید اجازه دهد تا وظایف ذاتی دستگاه ها وارد کارگروه ها شوند.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه توزیع وام‌ها مهمترین فعالیت کارگروه اشتغال در سال‌های گذشته بوده است، گفت: اگر کارگروه اشتغال وظیفه خود را به درستی انجام دهد و در مسیر درست گام بردارد، می‌توانیم در اشتغال استان تاثیرگذارشویم.

رضا اسماعیلی همچنین شناسایی بازار کار را یکی دیگر از وظایف کارگروه اشتغال برشمرد و افزود: این وظیفه در سند اشتغال استان کرمان نوشته شده است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان کرمان یادآور شد: بیش از 13 هزار و 797 نامه از طریق سامانه سامد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ارجاع داده شده که از این تعداد،بیش از 10 هزار و 914 مورد آن درخواست اشتغال و 70 مورد در خصوص وام بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تاکید براینکه طبق سامانه رصد اشتغالزایی استان رمان طی یک سال گذشته بیش از 19 هزار اشتغالزایی داشته است، خاطر نشان کرد: میزان وام‌ها با تعداد متقاضیان برابری می‌کند و سرمایه‌گذاری‌ها باید در چارچوب رشد اشتغالزایی باشد تا به رشد 8.5 درصد پیش‌بینی شده برای استان کرمان برسیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری کرمان به ظرفیت کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان و تاثیر مفید آن بر فعال‌سازی کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در کارگاه‌ها نیاز به نیروی جدید احساس می‌شود و کارفرمایان به سوی کاریابی‌های غیردولتی می‌روند، بنابراین لازم است  بانک اطلاعاتی بیکاران در اختیار کاریابی‌ها قرار گیرد.

محمدرضا سنجری با تاکید بر راستی‌آزمایی برای اشتغال ثبت شده سامانه اشتغال استان کرمان طی یکسال گذشته، یادآور شد: بخشی از افراد جویای کار می‌توانند از طریق وام‌های خوداشتغالی مشغول کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در قالب سند توسعه اشتغال استان کرمان تاکنون 273 میلیارد تومان اعتبار به بانک‌های استان کرمان ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: بانک‌ها 203 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات را قبول کردند و 13 هزار و 484 نفر در بخش خود اشتغالی مشغول کار شده‌اند و 150 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و هنوز سه ماه دیگر نیز برای ایجاد اشتغال طی یک سال فرصت داریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، طی یکسال گذشته 2704485 میلیون ریال اعتبار از محل اشتغال خرد و کوچک به استان تخصیص یافته که مبلغ 2030670 میلیون ابلاغ شد که از این مجموع مبلغ 2219624 میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شده و مبلغ 1505388 میلیون ریال توسط دستگاه‌های مرتبط پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز