خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان:

یکی از راه‌های شاد بودن دردوران زندگی، تغذیه سالم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۴۱

توزیع شیر در مدارس از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از متخصصان و پزشکان به مصرف آن در دوران کودکی و نوجوانی برای داشتن جسمی سالم در بزرگسالی تاکید دارند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم نمادین آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان که در دبستان دخترانه طلوع فجر ناحیه دو برگزار شد، گفت: شیر مادر تنها غذای نوزادان ازهنگام تولد تا سن شش ماهگی است و کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش‌تر هستند.

به گزارش ایلنا از کرمان، محسن بیگی از شیر به عنوان تنها مادهٔ غذایی که کامل است و می تواند تمامی نیازهای بدن را تامین کند یادکرد و افزود: رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در دوران کودکی و نوجوانی پایه گذارسلامت در دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی است.

در ابتدای این مراسم، احمدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، در سخنانی با اشاره به اهمیت شیر در سلامت دانش آموزان گفت: این گروه از مواد غذایی برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و رشد و سلامت پوست لازم است.

وی با اشاره به نیازهای تغذیه‌ای کودکان دبستانی، ازمواد لبنی به عنوان مهم‌ترین گروه غذایی برای دانش آموزان ابتدایی نام برد وافزود: با توجه به اینکه رشد کودکان در این سنین بصورت نسبتاً یکنواختی ادامه دارد کاهش دریافت انرژی باعثمصرف پروتئین به منظور تأمین انرژی شده و رشد را مختل می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان دربخش دیگری از سخنان خود از توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی، متوسطه دوره اول و دانش آموزان شبانه روزی و خوابگاهی متوسطه دوره دوم این ناحیه خبر داد و اظهار داشت: درمجموع تعداد ۵۶۰۷۱ نفراز دانش آموزان این ناحیه درسال تحصیلی جاری تحت پوشش طرح توزیع شیر رایگان قرار خواهند گرفت.

این مراسم با اجرای نمایشنامه، سرود وقرائت دکلمه و نواختن موسیقی زنده توسط دانش آموزان این آموزشگاه همراه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز